شناسهٔ خبر: 34079413 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی:

تبدیل تهدید به فرصت ضروری است/ باید وحدت را در جامعه نهادینه کنیم

نماینده ولی فقیه در سپاه در همایش وحدت اهل تشیع و تسنن در پرتو مهر امام رضا(ع) گفت: امروز یا باید انقلاب اسلامی از اسلام دست بردارد تا بتواند با آمریکا کنار بیاید یا آمریکا استکبار را کنار بگذارد وگرنه این نزاع تمامی ندارد چون اختلاف بر سر دینم اعتقاد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از گلستان ما؛ حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی امروز با حضور در همایش وحدت اهل تشیع و تسنن در پرتو مهر امام رضا(ع) در مرکز جامعه المصطفی گلستان گفت: در کلیت موضوع تهدید ها و فرصت ها نخست باید بدانیم جنگ حق و باطل تمامی ندارد چون جنگ بر سر سرزمین نیست بلکه جنگ بر سر دین خداست.

وی افزود: یکبار استاد دانشگاهی از من پرسید چرا با آمریکایی که اهل کتاب است دشمنی می کنید اما با روسیه چنین موضعی ندارید؟ در پاسخ به او گفتم بر اساس آیات صریح قرآن خداوند متعال صراحتا فرموده که با هر قومی که به جنگ دین خدا نیامده دشمنی نداشته باشید بلکه به جهاد با قومی بپردازید که کمر همت به نابودی اسلام بسته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: امروز یا باید انقلاب اسلامی از اسلام دست بردارد تا بتواند با آمریکا کنار بیاید یا آمریکا استکبار را کنار بگذارد وگرنه این نزاع تمامی ندارد چون اختلاف بر سر دینم اعتقاد است.

حجت اسلام و المسلمین حاجی صادقی افزود:باید تهدید ها را به فرصت ها تبدیل کنیم درست مثل آنچه که در دهه شصت پیرامون جنگ تحمیلی انجام دادیم و جنگ تحمیلی که یک تهدید برای ما بود را به فرصت دفاع مقدس تبدیل کردیم و با ایثار و شهادت طلبی انقلاب مان را به دنیا صادر کردیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: اختلاف افکنی و ایجاد تفرقه بی شیعه و سنین بازی خوردن و پیاده نظام دشمن شدن است و لازم است بدانیم در مواجهه با دشمن رکن اول تشخیص تهدید است و ما باید با آگاهی و بصیرت قدرت تشخیص مان را بالا ببریم و رکن دوم هم چگونگی تبدیل این تهدید به فرصت است.

وی گفت:امروز دشمن تهدید اصلی خود را متوجه دین ما کرده و در منطقه دعوای اصلی دعوای خدا باوری و استکبار است و امام خامنه ای در توصیف این دشمن می فرمایند "دشمن ما جبهه ای با ۴ ویژگی عظمت، وسعت ، نامتجانس بودن و قدرت تبلیغاتی بزرگ داشتن را ایجاد کرده که همه همت آنها این است که ماندگاری اسلام را از بین ببرند"

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطر نشان کرد: ما هم باید با ۴ ویژگی جبهه ای تشکیل دهیم که تنوع،انگیزه،ابتکار و بصیرت را شامل می شود

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی تاکید کرد:دشمن با اعتقادات انقلابی ما مشکل دارد
شاید با شیعه لندنی یا سنی داعشی بسازد اما با جوان مومن حزب اللهی که استکبار ستیز است توافق نخواهد کرد و تا جایی که توان دارد مقابل اسلام خواهد ایستاد . دشمن امروز به این نتیجه رسیده که اسلام را باید با مسلمانان سر برید چون می دانند جبهه باطل در جبهه مستقیم نمیتواند جبهه حق را شکست دهد.

وی افزود:شاید وحدت برای استکبار شیوه ای تاکتیکی باشد اما وحدت شیعه و سنی مبنایی اعتقادی دارد و باور قلبی ماست.

این مقام مسئول گفت:جورج بوش رییس جمهور اسبق امریکا می گفت ایران سکولار اگر سلاح هسته ای هم داشته باشد ایرادی ندارد اما ایران اسلامی اگر دانش پزشکی هم داشته باشد خطرناک است .

نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار کرد:امروز روز روی آوردن همه جانبه به قرآن است و ما اگر عمری از جهاد اکبر و جهاد اصغر در جنگ نظامی سخن گفته ایم امروز باید بدانیم جهاد کبیر راهبرد قرآن در برابر جنگ فرهنگی است که مصداق بارز آن مقاومت است.

وی تاکید کرد:در جریان انقلاب مصر محمد مرسی ؛رییس جمهور مصر یک اشتباه کرد و گفت من کار ایران را تکرار نمی کنم و با آمریکا سرشاخ نمیشوم و مرگ بر آمریکا نمی گویم اما همگان دیدند عاقب انفعال و کوتاه آمدن او چه شد.

حجت الاسلام حاجی صادقی ضن تشکر از دست اندردرکاران نشست وحدت اهل تشع و اهل تسنن افزود: من به نظرم می رسد درک درست از نشست امروز این است که چگونه وحدت را نهادینه کنیم و به مردم نشان دهیم جنگ نیابتی بازی خوردن است و لازم است جبهه ای واحد با ادبیات مقاومت در جهان اسلام راه بیاندازیم.

این مقام مسئول در پایان ضمن برشمردن ۴ رسالت در برابر دین گفتم: اولین رسالت معرفی و شناساندن تهدید های دشمن و افشای آن است ،دومین رسالت تقویت مقاومت و روحیه سازش ناپذیری در مردم است،سومین رسالت بیان آثار شوم وابستگی به دشمن است و چهارمین رسالت ما تقویت پیوند امت و رهبر فرزانه انقلاب ماست.

انتهای پیام/

نظر شما