شناسهٔ خبر: 34079850 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون بازرسی سازمان صمت خراسان جنوبی خبر داد:

عدم درج قیمت کالا در صدر تخلفات اصناف خراسان جنوبی

تهوری گفت: عدم درج قیمت، گرانفروشی و عدم ارائه فاکتور خرید در صدر تخلفات اصناف خراسان جنوبی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی تهوری» امروز (23 تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه از ابتدای امسال دو طرح نظارتی اجرا شده است، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به آغاز تعطیلات تابستانی و افزایش استقبال مردم از مراکز خدمات دولتی و عمومی طرح نظارت ویژه بر این مراکز در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

 

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سه ماهه ابتدای امسال بیشترین تخلفات در حوزه مواد غذایی بوده، گفت: میوه و تره بار، کالای قاچاق، نانوایی ها، پوشاک، کیف و کفش و سایر گروه‌های کالایی در رده‌های بعد تخلفات بوده اند.

 

تهوری تاکید کرد: عدم درج قیمت، گرانفروشی و عدم ارائه فاکتور خرید در صدر تخلفات اصناف استان است.

 

به گفته وی واحدهای صنفی موظف به نصب نرخ نامه خدمات و درج قیمت بر روی کالاها هستند و عدم انجام این مهم تخلف بوده و از سوی تعزیرات حکومتی پیگیری می‌شود.

 

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی به قیمت مرغ در استان اشاره و ادامه داد: در حال حاضر مرغ زنده 12 هزار و 600 تومان و 13 هزار و 200 تومان در مراکز عمده و واحدهای صنفی به فروش می رسد.

 

تهوری عنوان کرد: همچنین قیمت گوشت قرمز بره و بزغاله مرغوب حداکثر 90 هزار تومان است.

 

وی به افت قیمتی دام زنده در دو ماه گذشته اشاره کرد و گفت: دام زنده مرغوب تا 35 و 36 هزار تومان کاهش پیدا کرد اما بعد از انتقال ارز تامین گوشت از دولتی به نیمایی با افزایش سطح قیمت شاهد بودیم که صف ها شکسته شد و اکنون با قیمت مناسب شاهد تامین تقاضای بازار هستیم.

 


معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اجبار مردم در برخی فروشگاه ها به خرید روغن مایع در کنار روغن جامد بیان داشت: اجبار مردم به خرید روغن مایع در کنار روغن جامد تخلف صنفی است و باید به بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش شود. 

 

تهوری تاکید کرد: شهروندان استان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی واحدهای صنفی و غیر صنفی عرضه کننده کالا و خدمات مراتب را به سامانه ارتباطی 124 این معاونت در مرکز استان و ادارات تابعه در شهرستان‌ها اعلام کنند تا ضمن بررسی گزارش با متخلفین برخورد قانونی صورت گیرد.

نظر شما