شناسهٔ خبر: 34078010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجبار به خرید روغن مایع در کنار جامد تخلف است

بیرجند - ایرنا - اجبار مشتری به خرید روغن مایع در کنار روغن جامد تخلف صنفی است و باید به بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش شود. 

صاحب‌خبر -

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی روز یکشنبه در نشست خبری به اجرای ۲ طرح نظارتی در استان از ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: طرح نظارتی نوروز ۹۸ تا ۲۰ فروردین ادامه داشت و بعد از آن طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان اجرا شد.

علی تهوری با اشاره به اجرای طرح نظارت بر خدمات دولتی و عمومی بیان کرد: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی پرونده تخلف را تشکیل می‌دهند و تصمیم نهایی برای پلمپ برعهده تعزیرات حکومتی است.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح تخلف در حوزه مواد غذایی مشاهده شده است افزود: میوه و تره بار، کالای قاچاق، نانوایی ها، پوشاک، کیف و کفش و سایر گروه‌های کالایی در رده‌های بعدی قرار دارد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: درج نکردن قیمت در صدر تخلفات است و سپس ارایه نشدن فاکتور خرید و گرانفروشی قرار دارد.

وی با بیان اینکه تمامی واحدهای صنفی موظف به نضب نرخ نامه خدمات و درج قیمت هستند گفت: انجام ندادن این کار تخلف است و از سوی تعزیرات حکومتی پیگیری می‌شود.

تهوری خبرنگاران را بازرسانی افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت دانست و افزود: آماده ارایه کد ناظر افتخاری به خبرنگاران هستیم.

وی با اشاره به قیمت گوشت در استان نیز گفت: گوشت قرمز بره و بزغاله مرغوب در حال حاضر حداکثر ۹۰ هزار تومان است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: ۲ ماه گذشته افت قیمتی در دام زنده داشتیم و دام زنده مرغوب تا ۳۵ و ۳۶ هزار تومان کاهش پیدا کرد ولی بعد از آنکه ارز تامین گوشت از دولتی به نیمایی منتقل شد با افزایش سطح قیمت، صف ها شکسته و با قیمت مناسب شاهد تامین تقاضای بازار هستیم که بر قیمت دام هم تاثیر گذاشت.

وی افزود: از محل واردات در حال تامین دام زنده هستیم و شرایط قیمتی در دام سبک و سنگین فعلاً ثابت است.

تهوری بیان کرد: بتازگی یک مرکز تهیه و توزیع هم در شهر راه اندازی شده که گوشت را به صورت عمده خریداری و با قیمت کیلویی ۸۵ هزار تومان در اختیار واحدهای صنفی گذاشته و سپس با پنج هزار تومان افزایش قیمتی در هر کیلوگرم به فروش می‌رسد.

وی گفت: قیمت مرغ زنده در حال حاضر ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان و ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان در مراکز عمده و واحدهای صنفی به فروش می رسد و مشکلی هم در تامین وجود ندارد.

۹۸۹۳*۳۰۲۸

نظر شما