شناسهٔ خبر: 34004591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رویکرد شهرداری بیرجند کار میدانی و جهادی است

بیرجند - ایرنا - شهردار بیرجند گفت: سیاست شهرداری در راستای فرمایش مقام معظم رهبری حضور میدانی است و به جای درگیرشدن با بروکراسی‌های اداری با روحیه جهادی در میدان کار می‌کند.

صاحب‌خبر -

محمدعلی جاوید روز چهارشنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر، کارکنان و رؤسای سازمان‌های وابسته به شهرداری بیرجند با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در شرایط سخت اقتصادی که به طور طبیعی نمی‌توان انتظار کار عمرانی داشت اما شهرداری همچنان به دنبال کار جهادی است و با همین رویکرد ادامه خواهد داد.

وی گفت: یکهزار و ۳۰۰ نفر در حوزه‌های اداری و خدماتی شهرداری بیرجند در قالب دو شهرداری منطقه و هفت سازمان مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: ماهانه پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان حقوق به نیروهای شهرداری پرداخت می‌شود.

شهردار بیرجند بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی مردم و کمک‌های دولتی که به صفر رسیده روزهای سختی سپری می‌کنیم که انتظار می‌رود حتی در پرداخت حقوق و مزایا هم مشکل داشته و هر روز شاهد تحصن کارگران و کارکنان باشیم.

وی گفت: در همین شرایط پروژه‌هایی از سوی شورای اسلامی شهر برای مردم رقم خورده تا شهروندان امیدوار باشند.

جاوید ادامه داد: امسال عملیات اجرایی پارکی به مساحت ۴۰ هکتار شروع شده که چندین برابر بزرگترین پارک موجود شهر است و هزینه‌های ساخت آن هم از منابع داخلی شهرداری تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال بخشی از این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد اظهار داشت: در محدوده مهر شهر نیز یکی از مشکلات اساسی نبود فضای سبز و تأمین آب مورد نیاز آن بود که احداث پارک خطی شروع شده است.

شهردار بیرجند بیان کرد: ساخت پارک در محدوده خیابان ۹ دی مهر شهر نیز یکی از برنامه‌هایی است که بعد از ماه مبارک رمضان شروع شده و تا ۴۰ روز آینده به اتمام می‌رسد.

وی از آغاز عملیات اجرایی بازارچه خرید در محدوده احمدی روشن خبر داد و گفت: با اختصاص ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار این پروژه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

جاوید آمادگی مدیریت شهری برای حل مشکلات مردم شمال بیرجند را یادآور شد و افزود: یکی از درخواست‌های شهرداری همکاری ائمه جماعات در انتقال مشکلات مردم بوده که رایزنی‌هایی انجام گرفته است.

وی به مشکل چندین ساله اراضی پادگان ۰۴ بیرجند اشاره کرد و گفت: اخیراً توافق‌های خوبی در این خصوص صورت گرفته و به این نتیجه رسیدیم که طرح تفصیلی را با تعریض حدود هفت متر از خیابان ارتش اجرا کنیم.

شهردار بیرجند با تاکید بر اینکه اجرای هر پروژه دیگری در این اراضی مستلزم تصویب کمیسیون‌های مربوطه است افزود: قرار نیست برخی به خاطر انتفاعی که از این مسئله می‌برند مسائلی را برای مردم طرح کنند که باعث ایجاد تشویش شود.

وی ادامه داد: طرح فرزان نیز علیرغم اینکه سال ۸۳ کلنگ زنی شده و به نوعی برای مردم محدوده خیرآباد و موسی بن جعفر یک بن بست تلقی می‌شود، توسط شهرداری در اقدام ضربتی اجرایی شد اما عده‌ای اظهار می‌کنند که اجرای چنین طرحی ضرورتی نداشته است.

جاوید بیان کرد: برای ساخت میدان اجتماعات در شهر بیرجند نیز شهرداری و شورای شهر نگاه انتفاعی ندارد چرا که گران‌ترین املاک این محدوده را برای ساخت میدان در معرض تخریب گذاشته تا بتوان فضایی را برای تنفس شهر آماده کرد.

وی با تاکید بر اینکه برخی از تشکیلات بازخوردهای منفی از این پروژه بیان می‌کنند ادامه داد: اینها کم لطفی است و خدمات شهرداری دیده نمی‌شود.

شهرداری بیرجند ساخت چهارشنبه بازار در شمال شهر با اعتبار سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان را یادآور شد و افزود: ساخت سالن اجتماعات و فرهنگسرا نیز با حدود هفت میلیارد تومان در حال انجام است.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف شهرداری در ساخت آیلندها ایجاد فضای سبز مناسب، استفاده بهینه از آب و صرفه جویی در رنگ آمیزی است.

جاوید ابراز امیدواری کرد؛ با کار شبانه‌روزی فضای شهر برای شهروندان امیدوار کننده شده و شهرداری با رعایت عدالت اجتماعی بتواند خدمات مطلوب به شهروندان و به خصوص قشر آسیب پذیر ارایه کند.

۹۸۹۳ * ۶۰۵۴

نظر شما