شناسهٔ خبر: 34004587 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمد یکی از معبرهای ورود اهل بیت(ع)/تلاش دشمنان برای تخریب جایگاه امازادگان

جنتی پور استان کهگیلویه و بویراحمد را یکی از معبرهای ورود اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ایران اسلامی دانست و گفت: دشمنان همه تلاش خود را برای تخریب جایگاه امامزادگان به کار بسته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، جشن بزرگ «دهه کرامت»، تکریم امامزادگان و تجلیل از خادمین و واقفین بقاع متبرکه ظهر امروز (19 تیر) با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، مسئولان استانی و شهرستانی در محل امامزاده مختار )علیه السلام) شهرستان بویراحمد برگزار شد.

 

«حجت الاسلام سیدنورالله جنتی پور» در این آئین ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: هدف از برگزاری این آئین تبیین جایگاه امامزادگان، سفیران هدایت و امامت و مروجین واقعی شریعت نبی مکرم اسلام و  آشنایی با جایگاه آنان است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه ما باید قدر چهره های درخشانی را که نتیجه حضور این امامزادگان در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند را بدانیم.

 

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از معبرهای ورود اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) به ایران اسلامی است، تصریح کرد: دشمنان دین و تشییع با تشکیل اتاق فکر در تلاش برای کمرنگ کردن حضور مردم در بقاع متبرکه و امامزادگان هستند و اتاق فکر آنها برنامه ریزی هایی را برای ایجاد شبهه در بین مردم در دستور کار دارد.

 

جنتی پور یادآور شد: دشمنان در تلاش برای تخریب نقاط قوت کشورمان هستند و می دانند که امامزادگان از جایگاه ارزشمندی نزد مردم برخوردار هستند، که در این راستا همه تلاش خود را برای تخریب این مکان های معنوی و مذهبی به کار بسته اند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: آنها برنامه هایی را در قالب های جذاب برای افرادی که شاید توجه کمتری به مبانی دینی دارند، طراحی و در جامعه منتشر می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس مقام معظم رهبری می فرماید «باید این امامزادگان به قطب فرهنگی تبدیل شوند»، یعنی اینکه مردم بدون هیچ گونه اجباری در جوار این امامزادگان حضور پیدا می کنند.

 

جنتی پور اذعان داشت: یکی از افتخارات استان کهگیلویه و بویراحمد این است که وجب به وجب خاک آن مزین به قدوم مبارک فرزندان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است و این افتخار بزرگی برای استان ما محسوب می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آیت الله ملک حسینی از نوادگان این امامزادگان، افتخار استان کهگیلویه و بویراحمد و جنوب کشور هستند.

 

وی از عوامل برگزار کننده همایش تکریم امامزادگان، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه، هیئت های امنای شهرستان های بویراحمد و دنا، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد، هیئت امنای امامزاده مختار (علیه السلام) و اتاق اصناف تقدیر و تشکر کرد.

نظر شما