شناسهٔ خبر: 33651117 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گروه‌های مقاومت: شرکت در نشست منامه، زدن خنجر مسموم به قلب فلسطین است

گروه‌های مختلف فلسطینی ضمن مردود دانستن نشست اقتصادی منامه تأکید کردند، ملت فلسطین به مبارزه خود برای بازپس‌گیری سرزمین اشغال‌شده ادامه می‌دهد و حقوق خود را با وعده‌های اقتصادی مبادله نمی‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه‌های مختلف فلسطینی اعلام کردند، «نشست منامه» که قرار است سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری (4 و 5 تیرماه) برگزار شود نابودی مسأله فلسطین را دنبال می‌کنند و از نظر آن‌ها این نشست مانند وارد کردن خنجری مسموم در پشت ملت فلسطین است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، گروه‌های فلسطینی در ادامه به تحریم این نشست فراخواندند و اعلام کردند این نشست به نتیجه ای نمی‌رسد.

حماس

«حازم قاسم» سخنگوی حماس اعلام کرد: «دولت آمریکا به این توهم رسیده که ملت فلسطین ممکن است حقوق و مقدسات خود را با پروژه یا پول مبادله کند و آخرین این توهمات اظهارات جرد کوشنر [مشاور و داماد رئیس‌جمهور آمریکا] است.»

کوشنر شنبه (دیروز) مدعی شد که در طرح صلح پیشنهادی آمریکا طرحی 5 میلیارد دلاری وجود دارد که بر اساس آن کرانه باختری به نوار غزه متصل می‌شود. (جزئیات بیشتر)

وی افزود، ملت فلسطین همواره برای بازپس‌گیری سرزمین اشغال شده خود و ایجاد دولت مستقل فلسطینی با مرکزیت قدس تلاش کرده  و در این مسیر شهید، مجروح و اسیر داده است. ملت فلسطین به مبارزه خود تا نابودی پروژه صهیونیستی ادامه خواهد داد.

«حسام بدران» دیگر عضو حماس هم گفت، تمام برون‌رفت‌های نشست منامه تنها بر روی کاغذ باقی خواهد ماند و سیاست فشار اقتصادی بر ملت فلسطین برای قبول معامله قرن به جای نخواهد رسید.

جهاد اسلامی

«احمد المدلل» از اعضای ارشد جهاد اسلامی از ملت بحرین درخواست کرد در برابر برگزاری نشست منامه بایستند.

وی ضمن اعلام اینکه یکی از فصل های معامله قرن نابودی مسأله فلسطین است، خواستار وحدت تمام گروه‌های فلسطینی و پایان اختلافات شد.

«محمد الهندی» از اعضای دفتر سیاسی جهاد اسلامی به «رادیو قدس» گفت: «اگر کرانه باختری به پا خیزد، معامله‌های مشکوک (معامله قرن) اجرایی نخواهد شد زیرا هدف اصلی در این طرح، کرانه باختری است.»

وی افزود: «ما از فلسطینی‌ها در کرانه باختری، قدس، نوار غزه و اراضی اشغالی 1948 بعلاوه فلسطینی‌ها در خارج انتظارداریم در برابر این طرح ایستادگی کنند.»

الهندی تأکید کرد، تصمیم برخی کشورهای از دست رفته (در اشاره به برخی کشورهای مرتجع منطقه) دست خودشان نیست بلکه این تصمیم‌ها در سفارت‌خانه‌های تل‌آویو و واشنگتن گرفته می‌شود؛ اما با وجود تسلط آمریکا بر این کشورها، معامله قرن باز هم نمی‌تواند اجرایی شود.

فتح

«یحیی رباح» از اعضای ارشد فتح ضمن اشاره به مخالفت این جنبش با نشست منامه اعلام کرد؛ سرنوشت این نشست اقتصادی «شکست» خواهد بود و هیچ توجیهی برای میزبانی از آن وجود ندارد .

رباح تأکید کرد: «نشست منامه بر پایه دروغ است و هیچ ارزشی ندارد زیرا ملت فلسطین آن را رد کرده است.»

«جبهه مردمی برای آزادی فلسطین»

«مریم ابودقه» عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز اعلام کرد، نشست منامه دنبال تقویت عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم اسرائیل است.

ابودقه تأکید کرد، اجماعی فلسطینی برای رد این نشست دیده می‌شود، نشست منامه تنها فلسطین را هدف قرار نگرفته بلکه دنبال نابودی کل امت عرب است.

مشاور «محمود عباس»

«نبیل شعث» مشاور «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان اعلام کرد، هدف معامله قرن از بین بردن قضیه فلسطین است تا تسلط رژیم صهیونیستی توجیه شود.

وی افزود: «معامله قرن تا کنون چیزی جز پروژه‌ای احمقانه برای ترامپ نبوده است.»

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین

«طلال ابوظریفه» عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین اعلام کرد: «نشست منامه سکوی آغاز برای اجرای معامله قرن است، کشورهای عربی با این نشست خطرناک را تحریم کنند.»

وی ادامه داد، یکی از وظایف مهم نشست منامه، پوشش جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی‌ها و تبدیل کردن «اسرائیل» به دوست بجای دشمن است.

انتهای پیام/ق

نظر شما