شناسهٔ خبر: 33631542 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کوشنر: مخالفت مقامات فلسطینی با طرح معامله قرن خنده‌دار است!

مشاور ارشد کاخ سفید ضمن ادعای وجود منافع اقتصادی برای فلسطینی‌ها در طرح موسوم به معامله قرن، مخالفت رهبران فلسطینی با این طرح آمریکایی را خنده‌دار خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و مشاور ارشد کاخ سفید مدعی شد در نخستین گام اجرای طرح موسوم به «معامله قرن»، آمریکا پیشنهاد سرمایه‌گذاری به ارزش ۵۰ میلیارد دلار در فلسطین، مصر، اردن و لبنان ارائه خواهد کرد.

کوشنر در گفتگو با خبرگزاری رویترز با اشاره به نشست هفته آینده در منامه، پایتخت بحرین افزود: «با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری با ایجاد گذرگاهی، کرانه باختری به نوار غزه وصل خواهد شد».

او در خصوص اعتراض شدید مقامات و گروه‌های مقاومت فلسطینی علیه این طرح ضدفلسطینی آمریکا مدعی شد: «هنگامی که می‌بینم رهبران فلسطین به این معامله قرن حمله می‌کنند، خنده‌ام می‌گیرد. اگر آن‌ها شجاعت اجرای این طرح را داشته باشند، فرصتی برای این کشور ایجاد می‌شود».

آمریکا و بحرین اعلام کرده‌اند به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح معامله قرن طی روز‌های ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیر) در منامه یک نشست اقتصادی با شرکت برخی کشور‌ها و فعالان اقتصادی برگزار می‌شود. از سویی دیگر ائتلاف گروه‌های مقاومت و ملی فلسطین و «جنبش بایکوت اسرائیل BDS» در بیانیه‌ای مشترک در اعتراض به طرح «معامله قرن» و نشست آتی منامه اعلام کردند مردم فلسطین روز‌های ۲۴ و ۲۵ ماه جاری میلادی (۳ و ۴ تیر)، یعنی همزمان با برگزاری نشست منامه دست به اعتصاب سراسری خواهند زد. مردم بحرین نیز طی روزهای گذشته تظاهراتی علیه برگزاری این نشست برگزار کرده‌اند.

طرح موسوم به معامله قرن طرح ضدفلسطینی دولت ترامپ برای حل‌وفصل نهایی مناقشه اسرائیلی-فلسطینی است. بنا بر جزئیات رسانه‌ای‌شده، این طرح کاملا به سود رژیم صهیونیستی و به ضرر آرمان مردم فلسطین است.

عربستان و امارات از حامیان اصلی این طرح آمریکایی علیه آرمان فلسطین، در حال اعمال فشار بر تشکیلات خودگردان و دیگر کشور‌های عرب منطقه برای پذیرش طرح معامله قرن دولت ترامپ هستند. گروه‌های مقاومت منطقه از مخالفان جدی این طرح آمریکایی‌اند.

پس از تصمیم ترامپ در به رسمیت‌شناختن قدس اشغالی به عنوان «پایتخت» رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، روابط محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و آمریکا تیره شد؛ به حدی که عباس گفت «قدس فروشی نیست» و وعده داد «هرگز طرح صلح آمریکا» را نخواهد پذیرفت. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما