شناسهٔ خبر: 33633403 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

تظاهرات بحرینی‌ها در اعتراض به میزبانی منامه از اجلاس رونمایی از معامله قرن

ابنا

مردم بحرین در اعتراض به میزبانی منامه برای کنفرانس آمریکایی ـ اسرائیلی که زمینه ساز اجرای طرح معامله قرن است، تظاهرات کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ مردم بحرین در اعتراض به برگزاری کنفرانس منامه که زمینه ساز اجرای طرح موسوم به معامله قرن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکاست، تظاهرات کردند.

مردم بحرین در شهرک «المصلی» واقع در شمال شرق منامه با برگزاری تظاهراتی، میزبانی رژیم این کشور از کنفرانس منامه را محکوم کردند.

بر اساس این گزارش، مردم شهرک های «ابوصیبع» و «الشاخوره» نیز با برگزاری تظاهراتی خشم خود را از رژیم بحرین و نظام های عربی برای همراهی با رژیم صهیونیستی و آمریکا در تضییع مسأله فلسطین ابراز کردند.

جوانان خشمگین شهرک «المقشع» نیز خیابان های اصلی این شهرک را بستند.

پیش از این گروه ها و فعالان بحرینی به میزبانی این کشور از نخستین مرحله از اجرای معامله قرن اعتراض کرده بودند.

گفتنی است نشست بحرین که اولین مرحله اجرای معامله قرن خواهد بود، قرار است در ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیر) در منامه برگزار شود، جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین و اعطای وام‌های کم سود به فلسطین از اهداف آن عنوان شده است.

این کنفرانس از سوی گروه‌های مقاومت و تشکیلات خودگردان فلسطین تحریم شده است.

«جرد کوشنر» داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که معامله قرن بعد از ماه رمضان اعلام خواهد شد.

معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک‌های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه "ابودیس" به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

این طرح با واکنش شدید مسلمانان و فلسطینیان روبه رو شده و تنش و درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.

.......................
پایان پیام/ 167

نظر شما