شناسهٔ خبر: 33468383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انتهای پیاده‌راه اکباتان بدون هيچ برنامه‌ای 22 سال مسدود است!

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه 22 سال است از انسداد انتهای پیاده‌راه اکباتان می‌گذرد گفت: میراث فرهنگی تنها این مسیر را مسدود کرده و برنامه‌ای برای استفاده بهینه از آن ارائه نمی‌دهد.

صاحب‌خبر -

حسین محرابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه پیاده‌راه اکباتان و تپه باستانی هگمتانه فرصتی است که امروز برای کسبه به تهدید بدل شده است اظهار کرد: بدون تردید آثار باستانی چون هگمتانه برای هر شهری یک فرصت بی‌نظیر برای رونق گردشگری و کسب و کار به حساب می‌آید اما امروز به دلیل نبود برنامه و مدیریت مناسب به یک دغدغه تبدیل شده است.

وی افزود: کسبه پیاده‌راه اکباتان و راسته‌بازارهای منشعب از آن همچون راسته آهن‌فروش‌ها با مشکل مواجه شدند در حالی که باید رونق این منطقه در بهترین سطح خود باشد و همه خواهان حضور در این منطقه باشند.

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه متأسفانه 22 سال است از انسداد انتهای پیاده‌راه اکباتان می‌گذرد تصریح کرد: میراث فرهنگی تنها این مسیر را مسدود کرده و هیچ برنامه‌ای برای استفاده بهینه از آن ارائه نمی‌دهد و تنها باعث قفل شدن کسب و کار و عبور و مرور این منطقه شده است.

وی ادامه داد: اگر از همان سال‌های ابتدایی برنامه مدونی برای رونق صنعت گردشگری در این منطقه دیده می‌شد امروز نه تنها معضلات اجتماعی چون اعتیاد و کسادی کسب و کار در این ناحیه وجود نداشت بلکه یکی از قطب‌های گردشگری استان و چه بسا منطقه شده بود.

محرابی خاطرنشان کرد: همه ما به اهمیت این منطقه و البته پیاده‌راه شدن خیابان اکباتان واقف هستیم اما این موارد باید به نفع مردم و رونق اقتصادی ختم شود.

وی با بیان اینکه ایجاد رکود به نام میراث فرهنگی باعث مخدوش شدن این حوزه مهم و داشته عظیم تاریخی، فرهنگی و اقتصادی می‌شود گفت: زمانی که به نام میراث فرهنگی در منطقه‌ای بن بست ایجاد می‌شود و این مسأله زمان زیادی طول می‌کشد اعتماد عمومی برای حفظ میراث فرهنگی از بین می‌رود.

رئیس اتاق اصناف همدان اظهار کرد: این اتفاق باعث می‌شود مردم در راستای حفظ میراث کهن کشور با مسؤولان همکاری کامل نداشته باشند و در برخی نواحی با خسارت‌هایی مواجه شویم.

وی با اشاره به اینکه همه می‌دانیم چه اقدامی باید برای این منطقه انجام شود افزود: اگرچه همه می‌دانند که برای بهبود وضعیت این منطقه چه باید کرد اما اقدامی صورت نمی‌گیرد!

محرابی تصریح کرد: از همین رو اتاق اصناف همدان آمادگی دارد واحدهای صنفی را برای اجرای یک برنامه مدون و حساب شده که به رونق صنعت گردشگری شهر بیانجامد همراه و همگام کند.

وی با بیان اینکه امروز نماینده ولی‌فقیه در استان همدان به این مسأله ورود کرده است ادامه داد: دغدغه آیت‌الله شعبانی در این حوزه دغدغه ماست و نباید اجازه داد که این مسأله ادامه یابد.

رئیس اتاق اصناف همدان خاطرنشان کرد: نبود رونق کسب و کار، آسیب‌های اجتماعی برای کسبه و مردم در این منطقه به دنبال دارد.

وی تأکید کرد: اگر یک برنامه جامع با در نظر گرفتن همه جوانب برای بافت تاریخی همدان صورت گیرد می‌تواند تحولی بزرگ در این منطقه بیافریند.

انتهای پیام/89033/خ

نظر شما