شناسهٔ خبر: 33436556 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(ویدئو) انیمیشنی با نقاشی فاطمه معتمدآریا ۱۳ ساله!

صاحب‌خبر -

۴۵ سال نورالدین زرین کلک، انیمیشن ساز مشهور کشورمان، در تدارک ساخت انیمیشن اتل متل توتوله بود. او در این باره مطلب جالبی نگاشته است: «به یاد آوردم وقتی را که فیلم اتل متل توتوله را می ساختم، احتیاج به نقاشی های بچه گانه داشتم، پس بهترین انتخابم این بود که به کتابخانه کودکان و نوجوانان نیاوران که فاصله کمی با خانه داشت بروم و به مدد شاگردهای نقاشی، نیاز فیلم را تامین کنم.

از سرپرست کتابخانه و مربی نقاشی بچه ها، خانم جواهری اجازه گرفتم و رفتم به کارگاهی که شاگردانش بین هفت تا یازده ساله بودند. همه نقلی، بازیگوش و شاداب… یعنی همان که من می خواستم!!

مدت ده روز هر روز صبح تا ظهر کارم رفتن به کتابخانه و کار کردن با این نوجوان های سرزنده و دوست داشتنی بود؛ یک روز گاو کشیدند، یک روز زن کردی، یک روز حسنی، یک روز محمود بالا بالا، یک روز سلیمون و قلیون همین طور تا آخر شعر اتل متل…

بعد نقاشی هایی که هر کدامش یک اثر هنری فوق العاده بود و چند پاکت بزرگ را پر می کرد، آوردم کانون و کار حرکت دادن و شعر و موزیک شروع شد و چند ماه وقت گرفت تا شد یک فیلم کارتون خالص کودکانه و صددرصد ایرانی.

حالا که آن فیلم را نگاه می کنم در تیتراژ فیلم و در لیست نقاش ها این اسم را می بینم: سیمین معتمد ۱۳ ساله!!!»

این انیمیشن کوتاه و زیبا را این جا تماشا کنید:

<div id="video-display-embed-code_512415"> <script src="https://fararu.com/fa/news/play/embed/402215/512415?width=600&height=340" type="text/JavaScript">/**/ /**/</script> </div>

 

نظر شما