شناسهٔ خبر: 33428836 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نقاشي‌هاي فاطمه معتمدآريا براي نورالدين زرين‌کلک!

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- نورالدين زرين کلک سال گذشته به بهانه حضور فاطمه معتمدآريا به عنوان داور در جشنواره ونيز به ذکر خاطره‌اي از اين بازيگر پرداخت که مرور آن خالي از لطف نيست.
به گزارش آريا، او در صفحه شخصي خود در فيس بوک نوشت: عکس و خبر فاطمه معتمدآريا را ديدم که به داوري در فستيوال ونيز رفته است… و به ياد آوردم وقتي را که فيلم اتل متل توتوله را مي ساختم، احتياج به نقاشي هاي بچه گانه داشتم، پس بهترين انتخابم اين بود که به کتابخانه کودکان و نوجوانان نياوران که فاصله کمي با خانه داشت بروم و به مدد شاگردهاي نقاشي، نياز فيلم را تامين کنم.
از سرپرست کتابخانه و مربي نقاشي بچه ها، خانم جواهري اجازه گرفتم و رفتم به کارگاهي که شاگردانش بين هفت تا يازده ساله بودند. همه نقلي، بازيگوش و شاداب… يعني همان که من مي خواستم!!
مدت ده روز هر روز صبح تا ظهر کارم رفتن به کتابخانه و کار کردن با اين نوجوان هاي سرزنده و دوست داشتني بود؛ يک روز گاو کشيدند، يک روز زن کردي، يک روز حسني، يک روز محمود بالا بالا، يک روز سليمون و قليون همين طور تا آخر شعر اتل متل…
بعد نقاشي هايي که هر کدامش يک اثر هنري فوق العاده بود و چند پاکت بزرگ را پر مي کرد، آوردم کانون و کار حرکت دادن و شعر و موزيک شروع شد و چند ماه وقت گرفت تا شد يک فيلم کارتون خالص کودکانه و صددرصد ايراني.
حالا که آن فيلم را نگاه مي کنم در تيتراژ فيلم و در ليست نقاش ها اين اسم را مي بينم: فاطمه معتمدآريا 9 ساله!!!
يعني همين هنرپيشه صاحب نام و با شخصيت سينماي ايران و داور جشنواره ونيز!
او هميشه يکي از محبوب ترين دخترهاي من بوده و هست.
اين فيلم در يوتيوب قابل دسترسي است.

نظر شما