شناسهٔ خبر: 33234583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کمبود عرضه روغن در دماوند/ پیش‌بینی افزایش قیمت عسل

نشست تنظیم بازار دماوند با بررسی کمبود عرضه رودغن و پیش‌بینی افزایش یمت عسل در این شهرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، فاطمه فرزام، معاون برنامه‌ریزی و مالی فرماندار دماوند در دومین نشست تنظیم بازار این شهرستان که ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در طول ماه مبارک رمضان، شاهد بازار آرامی بودیم که این امر به دلیل اقدامات مؤثر اداره تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های نظارتی بود.

وی افزود: علاوه بر این با توجه به نظارت صورت گرفته در خصوص توزیع مرغ دولتی، شاهد کاهش نرخ مرغ بودیم که در خصوص سایر کالاها نیز باید نظارت و کافی انجام شود.

معاون برنامه‌ریزی و مالی فرماندار دماوند ادامه داد: در خصوص توزیع مرغ منجمد دولتی بعضاً مشکلاتی وجود دارد که باید با نظارت دقیق مدیریت شود.

فرزام در خصوص توزیع شکر در دماوند تصریح کرد: میزان شکر وارد شده در دماوند به اندازه کافی بود که توسط مباشران و فروشگاه‌های تعیین شده توزیع گردید، اما نکته حایز اهمیت، نحوه نظارت بر توزیع است.

وی گفت: دو مباشر اصلی و 25 خرده مباشر در این خصوص در دماوند مشغول فعالیت هستند، اما به دلیل عدم اطلاع‌رسانی مناسب، شاید مردم از محل توزیع با خبر نباشند.

معاون برنامه‌ریزی و مالی فرماندار دماوند تصریح کرد: علاوه بر این، احداث میدان عرضه دام از اهمیت بسیاری برخوردار است که با احداث آن، بخشی از مشکلات مربوط به دام برطرف می‌شود که در این صورت، تدابیر لازم صورت خواهد گرفت.

فرزام عنوان کرد: بحثی که امروز مطرح شد در خصوص کمبود عرضه روغن در دماوند است که در این خصوص، اداره صنعت، معدن و تجارت مسؤول بررسی موضوع خواهد بود.

وی عنوان کرد: صحبتی با سازمان هدف‌مندی یارانه‌ها در خصوص عرضه برخی از کالاهای اساسی به صورت کوپن انجام شد، اما هنوز ساز و کار آن تعیین نشده است که در صورت انجام آن، شاید عملکرد بهتری در نحوه توزیع آن داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و مالی فرماندار دماوند افزود: کالاهای اساسی شامل برنج، شکر، روغن، آرد، گوشت، مرغ و حبوبات است که ما کمبودی در این خصوص در دماوند نداریم و کمبود برخی اقلام متأثر از کل کشور خواهد بود که ترحیم‌های ظالمانه، تشدیدکننده این موضوع است.

فرزام اضافه کرد: نقش اتاق اصناف در نظارت بسیار مهم است و باید از ظرفیت‌های خود استفاده کند، اتحادیه‌ها بازوان اتاق اصناف هستند و باید تلاش بیشتری صورت گیرد و نظارت بیشتری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اخیراً نانوایی‌های آزادپز دماوند برای تهیه آرد جهت پخت نان فانتزی دچار مشکلاتی شده‌اند، زیرا پیش از این آرد آنها توسط استان تأمین می‌شد، در حالی که اکنون به صورت شهرستانی انجام می‌شود و این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

*ورود بیش از 100 تن مرغ با هدف متعادل‌سازی قیمت در دماوند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دماوند نیز در ادامه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ما در طول ماه مبارک رمضان، طرح فروش فوق‌العاده را داشتیم.

وی افزود: در حوزه تنظیم بازار با وجود افزایش قیمت مرغ، تلاش ما بر ایجاد شرایط متعادل بود، در این راستا بیش از 100 تن مرغ وارد شد و با این اقدام، قیمت مرغ به یازده هزار و 850 تومان رسیده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دماوند ادامه داد: در حال حاضر قیمت گوشت گرم بدون دنبه بالغ بر 105 هزار تومان، با دنبه 103 هزار تومان و گوساله 95 هزار تومان است که امیدواریم به عرضه مناسب در این خصوص برسیم.

احمدی از عرضه هشت تن گوشت برای رستوران‌داران از طریق اتحادیه‌ها خبر داد و عنوان کرد: به طور کلی مشکلی در خصوص کمبود گوشت و عرضه آن وجود ندارد.

وی در خصوص توزیع شکر در دماوند گفت: متأسفانه شاهد وضعیت خوبی در این خصوص نبودیم و نرخ شکر به 10 هزار تومان نیز رسیده بود، اما 60 تن سهمیه در نظر گرفته شد که از طریق مباشران توزیع گردید و سهمیه زنبورداران نیز حدود 350 تن بود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دماوند بیان کرد: در سایر بخش‌ها تاکنون کالایی تخصیص نیافته و به محض صدور مجوز استانی، به دنبال مطالبات خواهیم بود.

*پیش‌بینی افزایش قیمت عسل در دماوند

حسین بختیاری، مسؤول انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان دماوند نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: پیش‌بینی ما بر افزایش قیمت عسل در آینده است، چرا که با توجه به اظهارات زنبورداران، سهمیه شکر زمانی به دست آنها رسیده که دیگر نیازی به خوراک به زنبورداران نبوده است.

وی افزود: از دیگر موارد مطرح شده، کمبود روغن جامد در منطقه بوده که مصرف‌کنندگان را با مشکل مواجه کرده است.

انتهای پیام/67015/

نظر شما