شناسهٔ خبر: 66697597 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرمایه گذاری خارجی یکی از شاخص‌های ارزیابی استان

استاندار یزد: سرمایه گذاری خارجی یکی از شاخص‌های ارزیابی استان‌ها و استانداران است.

صاحب‌خبر -
سرمایه گذاری خارجی یکی از شاخص‌های ارزیابی استان
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، فرصت ها، موانع و چالش‌های سرمایه گذاری در استان یزد در نشست سرمایه گذاری استان بررسی شد.
 
استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه سرمایه گذاری از مهمترین راهبرد‌های اقتصادی دولت به شمار می‌رود، افزود: سرمایه گذاری خارجی یکی از شاخص‌های ارزیابی استان‌ها و استانداران است.
 
فاطمی خواستار حضور بیشتر استان‌ها در کمیسیون‌های مشترک سرمایه گذاری شد و افزود: مدیران استان‌ها در این نشست‌ها به منظور برقراری ارتباط مؤثرتر بیشترحضور داشته باشند.
 
وی با اشاره به آمادگی استان برای میزبانی از رویداد‌های زرتشتیان جهان و شیعیان جهان در استان یزد گفت: این اتفاق نقش مهمی در ارائه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان به سایر کشور‌ها خواهد داشت.
 
رئیس سازمان سرمایه گذاری کشور در این نشست گفت: باید با اصلاح فرآیند‌ها و کوتاه کردن مسیر‌های اداری به گونه‌ای عمل شود که سرمایه گذاران در کوتاه‌ترین زمان ممکن سرمایه خود را وارد کشور کنند و جذب سرمایه گذاری اتفاق بیفتد.
 
فکری افزود: در این نشست برخی سرمایه گذاران دعوت شدند و مباحث و مشکلات آنها در مسیر سرمایه گذاری بررسی شد.
 
وی عنوان کرد: حدود ۱۳۰ فرصت سرمایه گذاری در استان یزد تعریف شده است که موضوعات انرژی، آب، نساجی، گردشگری و مباحث دانش بنیان از اولویت‌های اصلی استان به شمار می‌رود.

نظر شما