شناسهٔ خبر: 33239613 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون فرماندار: کمبود روغن در دماوند از جمله مشکلات بازار شهرستان است

تهران – ایرنا - معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرماندار شهرستان دماوند گفت: با توجه به گزارشات ارائه شده در حال حاضر کمبود روغن در سطح فروشگاه‌ها از جمله مشکلات موجود در سطح شهرستان بوده که این موضوع توسط اداره صنعت و معدن و تجارت باید رسیدگی شود.

صاحب‌خبر -

فاطمه فرزام روز شنبه در دومین جلسه مشترک کمیته تنظیم بازار و کارگروه گندم و آرد و نان دماوند که با حضور اعضای این کمیته در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد با تاکید بر اینکه موضوع تنظیم بازار از موضوعات مهم در معیشت مردم محسوب می‌شود، اظهار داشت: طی روزهای اخیر در ماه مبارک رمضان شاهد وضعیتی آرام و مطلوب در سطح بازار شهرستان شاهد بودیم که این امر بیانگر اقدامات مؤثر نهادهایی همچون تعزیرات، اتاق اصناف و اداره صنعت و معدن است.

وی با بیان اینکه توزیع اقلام اساسی مصوبه کمیته تنظیم بازار توسط مباشرین فعال در سطح شهرستان صورت می‌گیرد، افزود: توزیع مرغ منجمد و شکر به قیمت مصوب دولتی در چند وقت اخیر توسط مباشرین انجام شد و به منظور جلوگیری از ایجاد تنش در سطح بازار و همچنین عدم توزیع اقلام در خارج از شبکه نظارت و بازرسی باید به صورت دقیق توسط نهادهای ذیربط انجام شود.

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار شهرستان دماوند با تاکید براینکه اطلاع رسانی در خصوص مراکز عرضه اقلام به قیمت مصوب دولتی به خوبی صورت نگرفته، خاطر نشان کرد: مکاتباتی با سازمان هدف مندی یارانه‌ها مبنی بر توزیع اقلام به صورت کوپن انجام شده، اما تاکنون ساز و کار این امر مشخص نشده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: کالاهای اساسی شامل برنج، شکر، روغن، آرد، گوشت، مرغ و حبوبات بوده که کمبود برخی اقلام صرفاً مربوط به شهرستان نبوده و در سطح ملی و ناشی از تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی است.

وی تهیه آرد به منظور پخت نان فانتزی در نانوایی‌های آزادپز را یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در حوزه آرد و نان برشمرد و اظهار داشت: در گذشته تهیه آرد برای نانوایی‌های فوق الذکر از طریق استان انجام می‌شد، اما در حال حاضر این امر به شهرستان واگذار شده و در حال بررسی است.

فرزام در خصوص احداث میدان عرضه دام گفت: با توجه به اهمیت موضوع در صورت تحقق این امر بخشی از مشکلات مربوط به حوزه دام برطرف خواهد شد، اما ایجاد زیر ساخت‌های لازم این امر باید در دستور کار قرار گیرد.

همچنین موسی احمدی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند نیز در ادامه این جلسه در خصوص فعالیت‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان بیان کرد: در حوزه تنظیم بازار با وجود افزایش قیمت مرغ، اقداماتی در خصوص ایجاد ثبات و تعادل قیمت صورت گرفت و بیش از یکصد تن مرغ به منظور عرضه با قیمت مصوب دولتی وارد شهرستان شد.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال ایجاد ثبات قیمت در خصوص عرضه گوشت گرم در سطح شهرستان هستیم افزود: با اقدامات صورت گرفته توسط اتحادیه‌ها ۸ تن گوشت در بین رستوران داران توزیع شد و هیچ گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

این مقام مسئول در خصوص توزیع شکر در شهرستان گفت: ۳۵۰ تن شکر به زنبورداران شهرستان اختصاص یافت و همچنین ۶۰ تن نیز توسط مباشران توزیع شد؛ در خصوص توزیع سایر اقلام تا کنون هیچ گونه تخصیصی وجود نداشته و در صورت صدور مجوز از طریق استان اقدامات لازم انجام خواهد شد.

تهرام/۷۲۴۶//‏۱۳۴۸

نظر شما