شناسهٔ خبر: 33143819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فوتبال گیلان در فصل 97-98؛ سقوط ویترین فوتبال استان تا صعود شگفتی‌ساز به فینال جام حذفی

هفت نماینده فوتبال گیلان در فصل 97-98 در رده‌های مختلف لیگ فوتبال کشورمان در بخش مردان به میدان رفته و سالی تلخ برای فوتبال استان رقم زدند!

صاحب‌خبر -

سرویس ورزشی فارس گیلان؛ تب‌وتاب فوتبالی در کشورمان با خاتمه لیگ برتر، فروکش کرده و نمایندگان فوتبال استان در بخش مردان، عملکردی فاجعه آور از خود برجای گذاشتند؛ تیم‌های سپیدرود رشت، ملوان انزلی، داماش گیلان، چوکا تالش، شهرداری فومن، پاس گیلان و شهرداری آستارا در لیگ‌های برتر، دسته اول، دسته دوم و دسته سوم به میدان رفته و تنها یک صعود نصیب فوتبال استان شد.

سقوط سپیدرود، سقوط ویترین فوتبال استان!

تیم فوتبال سپیدرود رشت در دومین فصل حضور خود در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان با سقوطی تلخ، کام فوتبال دوستان گیلانی را تلخ کرده و ویترین فوتبال استان گیلان، وداعی تلخ با بالاترین سطح فوتبال کشورمان داشت!

سپیدرودی‌ها که لیگ را با سرمربیگری خداداد عزیزی آغاز کرده بودند در سه هفته ابتدایی لیگ باتحمل دوشکست و کسب تنها یک تساوی، دست به تغییر کادر فنی زدند، حق‌شناس در هفته چهارم به‌عنوان سرمربی موقت در برابر پدیده تن به شکست دو بر صفر داد و در هفته پنجم نیز سپیدرود تحت هدایت محسن نصر نیز مقابل استقلال اهواز با همین نتیجه به کار خود پایان داد.

کریمی برای دومین بار در لیگ برتر، هدایت سپیدرود را بر عهده گرفت و توانست در 10 دیدار پایانی نیم‌فصل نخست لیگ برتر، دو پیروزی و سه تساوی کسب کرده و پنج بازی را نیز به رقبا واگذار کرد، سپیدرود در پایان نیم‌فصل نخست با کسب تنها 10 امتیاز در مکان پانزدهم جدول جای گرفت.

نتایج ضعیف سپیدرود تحت هدایت کریمی ادامه‌دار بوده و این سرمربی پس از شکست مقابل پدیده مشهد، جای خود را به سهیل حق‌شناس داد، حق‌شناس برای دومین بار در تجربه‌ای ناموفق در سرمربیگری مقابل استقلال خوزستان در خانه تن به شکست دو بر یک داد.

دست‌نشان به‌عنوان پنجمین سرمربی در لیگ هجدهم بر روی نیمکت سپیدرود نشست و در 9 دیدار پایانی این تیم، کاری از پیش نبرده و سرخ‌های شهر باران پس از شکست در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال تهران با دو امتیاز اختلاف نسبت به تیم چهاردهم جدول به رقابت‌های لیگ دسته اول سقوط کردند، سقوط سپیدرود در حالی رقم خورده است که نفت مسجدسلیمان، نزدیک‌ترین رقیب این تیم، در نیم‌فصل دوم عاجز از کسب حتی یک پیروزی بوده است.

دبل ناکامی؛ صعود ملوان به لیگ برتر، شاید وقتی دیگر!

تیم فوتبال ملوان انزلی با تغییر کادر مدیریتی و مالکیتی به امید صعود به لیگ برتر در سومین فصل حضور خود پا به رقابت‌های جام آزادگان گذاشت، این تیم در فصل 95-96 در مکان چهارم جدول و در فصل 96-97 در مکان ششم جدول قرار گرفته بود.

قوهای سپید خیلی زود با شکایت بازیکن خارجی خود، محکوم‌به کسر شش امتیاز شده و دردسری عجیب برای شاگردان پورغلامی ایجاد شد، شکست ملوانان در دربی مقابل سپیدرود رشت بر سیه‌روزی‌های این تیم افزود و در ادامه با کسب نتایج ضعیف، فرهاد پورغلامی جای خود را به محمد احمدزاده داد.

احمدزاده برای روی غلتک انداختن ملوان کاری سخت در پیش داشت، این تیم در پایان نیم‌فصل نخست با کسب تنها 10 امتیاز در قعر جدول جای گرفت و یکی از کاندیداهای سقوط به رقابت‌های لیگ دسته دوم!

سرمربی کهنه‌کار انزلیچی‌ها خیلی زود امید را در دل فوتبال دوستان انزلیچی زنده کرده و در شروع نیم‌فصل دوم با کسب نتایجی درخور شأن تیم ریشه‌دار گیلان، ملوانان را از منطقه سقوط نجات داد، مشکلات مالی در میانه راه سرباز زده و انصراف مالک باشگاه، دست احمدزاده را در پوست گردو گذاشت!

ملوانان در آخرین دیدار رقابت‌های لیگ دسته اول در ارومیه مقابل نود این شهر به برتری دو بر یک دست پیداکرده و با کسب 35 امتیاز در مکان یازدهم جدول جای گرفت، این تیم برای سومین فصل متوالی از صعود به لیگ برتر بازماند تا دبل ناکامی فوتبال گیلان، کام هواداران پرشور گیلانی را تلخ‌تر از هر زمان دیگری کند.

ناداوری بلای جان داماش؛ لیگ برتری اسبق از صعود بازماند

تیم فوتبال داماش گیلان در فصل 97-98 یکی از باثبات‌ترین نماینده‌های فوتبال گیلان بوده است، این تیم در پایان نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ دسته دوم در رقابتی میلی‌متری با خوشه طلایی ساوه در مکان دوم جدول جای گرفت، رتبه‌ای که در پایان فصل نیز تکرار شد تا داماشی‌ها راهی دیدار پلی‌آف شوند.

قصه پر غصه ناداوری علیه تیم‌های گیلانی در فصل 97-98 به سوژه تکراری فوتبال کشورمان تبدیل‌شده است، شکست داماش درمجموع دو دیدار پلی‌آف مقابل نیروی زمینی تهران، فینالیست جام حذفی را از صعود به لیگ دسته اول باز نگاه داشت تا هتریک ناکامی‌های فوتبال گیلان، آب سردی باشد بر پیکره نیمه‌جان فوتبال این روزهای گیلان.

داماش گیلان در فصل 97-98 در رقابت‌های جام حذفی، خوش درخشیده است، این تیم با برتری مقابل تیم‌های خوشه طلایی ساوه، مقاومت تهران، قشقایی شیراز، چوکا تالش، ماشین‌سازی تبریز و سایپا تهران به فینال جام حذفی صعود کرده و چشم‌انتظار دیگر دیدار نیمه‌نهایی بین دو تیم سپاهان و پرسپولیس است تا حریف خود در فینال را بشناسند، هرچند داماشی‌ها تلویحاً تهدید به کناره‌گیری از فینال جام حذفی کرده‌اند!

عدم صعود چوکا به لیگ 1، چهارمین ناکامی فوتبال گیلان!

تیم فوتبال چوکا تالش که فصل را با جذب بازیکنان تراز اول تیم‌های رشتی و حفظ بازیکنان فصل گذشته خود آغاز کرده بود، نیم‌فصل نخست را با رتبه سومی به پایان رساند و امید بالایی به صعود به لیگ یک داشت، این تیم در ادامه با مشکلات مالی و مدیریتی روبه‌رو شد و نتوانست روند رو به رشد خود را ادامه دهد.

سبزپوشان گیلانی که زمانی در قلعه عقاب‌ها، تیم‌های بزرگ لیگ برتری را به‌زانو درمی‌آوردند در پایان رقابت‌های لیگ دسته دوم با کسب 34 امتیاز در مکان هفتم جدول جای گرفته و از صعود به رقابت‌های لیگ دسته اول بازماندند.

شهرداری فومن یک گام تا سقوط به لیگ 3!

تیم فوتبال شهرداری فومن، دو نیم‌فصل متفاوت در رقابت‌های لیگ دسته دوم از خود برجای گذاشت، این تیم که در نیم‌فصل نخست رقابت‌ها با کسب 14 امتیاز در مکان دوازدهم جدول 13 تیمی جای گرفته بود، در ادامه با تغییر مالکیت و روی کار آوردن سرمربی جدید، سهمیه غرب گیلانی‌ها را در لیگ 2 حفظ کرد!

افشین ناظمی روند سینوسی در نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ دسته دوم از خود برجای گذاشت و فومنی‌ها فصل را با کسب 30 امتیاز در رده هفتم جدول به پایان رساندند، عدم صعود شهرداری فومن به رقابت‌های لیگ دسته اول، پنجمین ناکامی فوتبال گیلان در فصل 97-98 است!

چهارمی، پایان کار پاس در لیگ 3

تیم فوتبال پاس گیلان در رقابت‌های لیگ دسته سوم، رقابت شانه‌به‌شانه‌ای با تیم‌های میلادمهر تهران، شهرداری نوشهر، تازان تهران و شهید مولایی قائم‌شهر برای صعود به‌عنوان دومین تیم به رقابت‌های لیگ دسته دوم برجای گذاشت!

این تیم در هفته پایانی مقابل شهرداری اردبیل تن به‌تساوی بدون گل داد و با 4 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول، از صعود به رقابت‌های لیگ دسته دوم بازمانده و ششمین ناکامی فوتبال استان را رقم زد، پاسی‌ها با تشکیل تیمی بومی و عمدتاً سرباز، خود را برای صعود به لیگ دسته دوم در فصل 98-99 آماده می‌کند.

شهرداری آستارا مرهم فوتبال گیلان!

تیم فوتبال شهرداری آستارا در فوتبال سراسر ناکامی فوتبال گیلان، مرهمی است برای فوتبال دوستان این خطه! شاگردان اشجاری با قاطعیت به‌عنوان تیم نخست در مرحله مقدماتی رقابت‌های لیگ دسته سوم به مرحله پایانی این مسابقات صعود کردند.

شهرداری‌چی‌ها در جدول پایانی مسابقات با کسب 37 امتیاز از 18 مسابقه و فاصله 6 امتیازی نسبت به تیم دوم جدول، به رقابت‌های لیگ دسته دوم صعود کرده و شادمانی و هلهله را برای مرزداران غیور گیلان زمین به ارمغان آوردند.

به گزارش فارس، فوتبال گیلان در فصل 97-98، فصلی فاجعه آوری برای هواداران پرشورش به بار آورد، سقوط سپیدرود به لیگ دسته اول، عدم صعود پنج تیم ملوان، داماش، چوکا، شهرداری فومن و پاس نشان از ضعف فوتبال این استان داشته که نیاز به واکاوی دارد، صعود شهرداری آستارا به لیگ دسته اول شاید مرهمی باشد بر زخم عمیق فوتبال گیلان!

انتهای پیام/3389/خ

نظر شما