شناسهٔ خبر: 33088712 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) در کلیسای «سرکیس مقدس»

مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) در کلیسای «سرکیس مقدس» با حضور اسقف اعظم ارامنه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) در کلیسای «سرکیس مقدس»به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز ٣ خرداد ١٣٩٨ مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در کلیسای «سرکیس مقدس» از سوی شورای خلیفه گری ارامنه با حضور اسقف اعظم ارامنه برگزار شد.
سبوه سرکیسیان اسقف اعظم ارمنی های تهران در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی ره و پس از انجام آیین مذهبی، گفت: من در موعظه خود درون کلیسا تاکید کردم که امام خمینی ره با ایمان و باور به حقیقت انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

وی در ادامه افزود: اگرچه مسیر انقلاب اسلامی با فراز و فرودهای طبیعیه یک انقلاب مواجه بود و نقاط ضعفی هم داشت، توانست ایران را به یک کشور مطرح در عرصه جهانی برساند.

سرکیسیان در ادامه اظهار کرد: برای من بسیار جالب بود که وقتی امام خمینی ره به محل تولد خود رفت، در نخستین سخنانش سراغ کدخدا و جامعه ارامنه را گرفت که تمام این موارد نشانه علاقه ایشان به آحاد مردم و وطن بود.

سرکیسیان تصریح کرد: امروزه یکی از بزرگترین چالش های جامعه ایران این است که ما تا چه حد می‌توانیم به اصول و آرمانهای امام خمینی ره وفادار بمانیم؛ البته این نکته شایان ذکر است که مردم ایران به امام به عنوان رهبر ایران ایمان آوردند و امروزه این سوال بسیار مهم است که رهبران دینی و غیر دینی ایران تا چه حد در مسیر امام ره می‌سپارند.

اسقف اعظم ارمنی های تهران در ادامه عنوان کرد: ما دعا می‌کنیم که زندگی، سلوک و آموزه های حضرت امام رهنمود همه ی ما باشد. در غیر این صورت همه می توانند ساعت ها در مورد زندگی و نکات مثبت حضرت امام سخن بگویند، اما مهم این است که ما در مسیری که ایشان به ما نشان داده است ره بسپاریم.

محمدرضا موحدی رئیس کمیته ادیان ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره )نیز در این مراسم با تشکر از جامعه ارامنه ایران و شورای خلیفه گری بابت همکاری های سالهای اخیر، گفت: ما در شرایطی در جهان قرار گرفتیم که پیروان ادیان الهی و توحیدی به خصوص علما و روشنفکران، با دو تلاش مواجه هستند؛ نخست اینکه باید مردم را مانند همیشه به توحید و یگانه پرستی دعوت کنند.

وی در ادامه افزود: تلاش دوم که در مقابل راه علمای دینی قرار دارد، این است که بسیاری از افراد چه در نقش سران کشورها و چه در نقش احزاب و گروه ها، به نام دین و پیامبران مرتکب کارهایی می شوند که ناشایست و مخالف دستورات انبیا الهی است. متاسفانه این مطلب امروزه تقریبا در تمام ادیان الهی مشاهده می شود.

موحدی در ادامه تصریح کرد: ما باید تلاشمان را در جهت وحدت و بیان مشترکات ادیان الهی به کار بگیریم.

برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) در کلیسای «سرکیس مقدس»
رئیس کمیته ادیان ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) در ادامه با بیان نکته ای به تمام مسیحیان جهان، توضیح داد: ما در زیارت های شهر مقدس قم و ری می خوانیم، به طور متوسط بیش از ١٠ میلیون مرتبه در سال به حضرت عیسی مسیح (ع) سلام می دهیم.

وی در ادامه افزود: ما در کنار درود به تمام انبیا و پیامبر اسلام، بیش از ١٠ میلیون مرتبه جمله السلام علی عیسی روح الله را تکرار می کنیم.

موحدی در پایان تاکید کرد: پسندیده است که پیروان ادیان الهی این پیوندها را قوی تر کرده تا بتوانند بر گروه هایی که چهره زشتی از ادیان الهی نشان می‌دهند، فائق آیند.

 رئیس کمیته ادیان ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) در حاشیه مراسم بزرگداشت امام خمینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سی امین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی است، گفت: هم وطنان دینی ما از جمله ارامنه ایران، همگام با بقیه مردم کشورمان مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) را برگزار می‌کنند.

وی در ادامه افزود: مراسمی که امروز در کلیسای سرکیس مقدس شاهد بودیم، از طرف اسقف اعظم سرکیسیان و شورای خلیفه گری ارامنه و عامه جامعه ارامنه ایران برگزار شد.
موحدی اظهار کرد: من لازم میدانم از اسقف اعظم برای این مراسم و همکاری‌های آن‌ها در برگزاری مراسم امام تشکر کنم.

رئیس کمیته ادیان ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) تصریح کرد: جامعه ارامنه علاوه بر این مراسم هر ساله در ماه مبارک رمضان یک افطاری با شکوه برگزار می‌کردند و تعدادی از مسولین از جمله مسولین ستاد بزرگداشت امام را دعوت می‌کردند، اما امسال به مناسبت سیلی که در کشور اتفاق افتاد این مراسم را لغو کرده و هزینه آن را برای سیل زدگان اختصاص دادند.

انتهای پیام/

نظر شما