شناسهٔ خبر: 33094663 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اسقف اعظم ارامنه:

امام راحل با ایمان به حقیقت راه، مسیر انقلاب را به سرمنزل پیروزی رساند

تهران- ایرنا- اسقف اعظم ارامنه گفت: امام راحل (ره) با ایمان به حقیقت راه و ایمان و باور به مردم وطن ، مسیر انقلاب را به سرمنزل پیروزی رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، سبو سرکیسیان در مراسم گرامیداشت حضرت امام راحل از سوی شورای خلیفه گری ارامنه در کلیسای سرکیس مقدس،افزود: اگرچه انقلاب اسلامی ایران مانند هر حرکت انقلابی دیگر، احیانا با سختی و نقاط ضعف و قوتی روبرو شد اما آنچه اهمیت دارد این است که ایشان آن چنان مواضعی بنیان نهاد که امروز ایران را در جهان مطرح ساخته است.
وی ادامه داد: به عنوان جامعه ارامنه برای ما بسیار جالب بود هنگامی که امام راحل (ره) به محل تولد خود برای زیارت و سرکشی رفتند و روستائیان و ساکنان محل از جوانان تا سالخوردگان برای دیدار حاضر شدند، سراغ کدخدای ارمنی و جامعه ارامنه  که با آن ها آشنا بود را گرفت.
اسقف اعظم گفت: این امر نشان دلبستگی ایشان به آحاد شهروندان و ملت شریف ایران و نیز نشان دهنده علاقه استوار و پایدار ایشان به وطن است.
وی ادامه داد: امروز یکی از بزرگترین چالش های جامعه ایران این است که تا چه حد می توانیم نسبت به مبانی اصول امام وفادار باشیم و متعهد بمانیم این نکته بسیار مهمی است چراکه مردم ایران به عنوان رهبر دینی باور آوردند.
سرکیسیان اضافه کرد: امروز این سوال مهمی است که رهبران دینی و غیردینی کشور تا چه حد در مسیر امام راحل، راه می سپارند.
اسقف اعظم ارامنه گفت: ما دعا می کنیم که واقعا زندگی، سلوک و آموزه های امام راحل (ره) رهنمود همه ما باشد. همه می توانند ساعت ها و روزها درباره نکات مثبت زندگی امام راحل سخن بگویند اما نکته مهم این است که ایشان راهی را نشان داده اند که در آن مسیر ره بسپاریم.

*باید تلاش خود را در جهت وحدت ادیان الهی به کار بگیریم
محمدرضا موحدی مسئول کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت امام راحل(ره) نیز در این آیین گفت: ما در شرایطی در جهان قرار گرفتیم که پیروان ادیان الهی به ویژه علما و روشنفکران آنها با دو تلاش مواجه هستند. اول آن که باید تلاش کنند مردم را مانند همیشه به توحید و یگانه پرستی دعوت کنند.
وی ادامه داد: امروز مشکلی جلوی راه علمای دینی است و آن این است که بسیاری از افراد چه در نقش سران کشورها و چه در نقش احزاب و گروه ها به نام دین و پیامبران کارهایی را مرتکب می شوند که این کارها ناشایست و مخالف دستورات انبیای الهی است.
موحدی اضافه کرد:  متاسفانه این اقدامات را تقریبا در همه ادیان مشاهده می کنیم.
مسئول کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت امام راحل گفت: باید تمام تلاش خود را در جهت وحدت ادیان الهی و بیان مشترکات آن ها به کار بگیریم.
موحدی افزود: به جامعه ارامنه و مسیحیان می گویم که ما در زیارت های خود در شهر مقدس قم و حضرت عبدالعظیم شهر ری به طور متوسط بیشتر از ۱۰ میلیون مرتبه در سال به حضرت مسیح(ع) سلام می دهیم.
وی اضافه کرد: شایسته است که پیروان ادیان الهی این پیوند ها را قوی تر کنند تا بتوانند بر گروه هایی که چهره زشتی از ادیان الهی به نمایش گذاشتند، فائق آیند.
اجتمام*۹۱۸۵*9105

نظر شما