شناسهٔ خبر: 33030178 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

2634 دستگاه کنتور هوشمند بر چاه هاي کشاورزي کردستان نصب شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - معاون حفاظت و بهره برداري شرکت آب منطقه اي کردستان گفت: 2 هزار و 634 دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روي چاه هاي کشاورزي و صنعتي استان نصب شده است.

عرفان مومن پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين تعداد کنتور از سال 89 تا پايان سال گذشته در نقاط مختلف استان از جمله بر چاه هاي واقع در دشت هاي شرقي استان در شهرستان هاي قروه و دهگلان نصب شده است.
معاون حفاظت و بهره برداري شرکت آب منطقه اي کردستان از نصب 81 دستگاه کنتور هوشمند حجمي بر چاه هاي کشاورزي از سال 96 تاکنون خبر داد و اضافه کرد: 150 کنتور هوشمند حجمي نيز در حال نصب است.
وي با بيان اينکه نصب کنتورهاي هوشمند بر روي چاه هاي مجاز به منظور ممانعت از برداشت اضافه آب انجام مي شود، گفت: براساس الزام وزارت نيرو هيچ پروانه بهره برداري چاه آب صادر يا تمديد نمي شود مگر اينکه کنتور هوشمند روي آن نصب شده باشد.
مومن پور تعداد کل چاه هاي غيرمجاز آب در استان را هفت هزار حلقه اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 13 هزار و 400 حلقه چاه آب داراي مجوز در استان وجود دارد.
معاون حفاظت و بهره برداري شرکت آب منطقه اي کردستان تاکيد کرد: گشت هاي بازرسي اين شرکت با تمام توان با متخلفان برخورد و نسبت به مسدود کردن چاه هاي غيرمجاز اقدام مي کند.
به گزارش ايرنا، کردستان استاني کوهستاني بوده و اقليم آن متاثر از توده‌هاي هواي گرم و مرطوب مديترانه‌ اي است که موجب بارندگي ‌هايي در بهار و ريزش برف در زمستان ها مي شود.
از حوضه هاي آبريز اصلي اين استان مي توان به خليج فارس و درياي عمان، درياي خزر و درياچه اروميه و حوضه هاي آبريز فرعي نيز به سفيدرود شامل رودخانه هاي تلوار و قزل اوزن، مرزي غرب شامل رودخانه‌هاي سيروان و زاب کوچک، کرخه شامل رودخانه رازآور و درياچه اروميه شامل رودخانه هاي زرينه و سيمينه رود اشاره کرد.
تعداد دشت هاي استان 9 مورد بوده که پنج دشت آن در نيمه شرقي، 2 دشت در غرب و 2 دشت ديگر در جنوب استان واقع شده است، دشت هاي قروه - دهگلان و چهاردولي در شرق استان جزو دشت هاي ممنوعه (از نظر برداشت آب هاي زيرزميني) محسوب مي شوند.
استان کردستان 9 سد در حال بهره برداري، 12 سد در دست اجرا و 15 مورد نيز در مرحله مطالعات دارد.
7355 / 3034
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما