شناسهٔ خبر: 33030316 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

2634 دستگاه کنتور هوشمند بر چاه های کشاورزی کردستان نصب شد

عرفان مومن پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد کنتور از سال 89 تا پایان سال گذشته در نقاط مختلف استان از جمله بر چاه های واقع

صاحب‌خبر -
عرفان مومن پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد کنتور از سال 89 تا پایان سال گذشته در نقاط مختلف استان از جمله بر چاه های واقع در دشت های شرقی استان در شهرستان های قروه و دهگلان نصب شده است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان از نصب 81 دستگاه کنتور هوشمند حجمی بر چاه های کشاورزی از سال 96 تاکنون خبر داد و اضافه کرد: 150 کنتور هوشمند حجمی نیز در حال نصب است.
وی با بیان اینکه نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های مجاز به منظور ممانعت از برداشت اضافه آب انجام می شود، گفت: براساس الزام وزارت نیرو هیچ پروانه بهره برداری چاه آب صادر یا تمدید نمی شود مگر اینکه کنتور هوشمند روی آن نصب شده باشد.
مومن پور تعداد کل چاه های غیرمجاز آب در استان را هفت هزار حلقه اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 13 هزار و 400 حلقه چاه آب دارای مجوز در استان وجود دارد.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان تاکید کرد: گشت های بازرسی این شرکت با تمام توان با متخلفان برخورد و نسبت به مسدود کردن چاه های غیرمجاز اقدام می کند.
به گزارش ایرنا، کردستان استانی کوهستانی بوده و اقلیم آن متاثر از توده‌های هوای گرم و مرطوب مدیترانه‌ ای است که موجب بارندگی ‌هایی در بهار و ریزش برف در زمستان ها می شود.
از حوضه های آبریز اصلی این استان می توان به خلیج فارس و دریای عمان، دریای خزر و دریاچه ارومیه و حوضه های آبریز فرعی نیز به سفیدرود شامل رودخانه های تلوار و قزل اوزن، مرزی غرب شامل رودخانه‌های سیروان و زاب کوچک، کرخه شامل رودخانه رازآور و دریاچه ارومیه شامل رودخانه های زرینه و سیمینه رود اشاره کرد.
تعداد دشت های استان 9 مورد بوده که پنج دشت آن در نیمه شرقی، 2 دشت در غرب و 2 دشت دیگر در جنوب استان واقع شده است، دشت های قروه - دهگلان و چهاردولی در شرق استان جزو دشت های ممنوعه (از نظر برداشت آب های زیرزمینی) محسوب می شوند.
استان کردستان 9 سد در حال بهره برداری، 12 سد در دست اجرا و 15 مورد نیز در مرحله مطالعات دارد.
7355 / 3034
انتهای پیام

نظر شما