شناسهٔ خبر: 33013029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر راه:

عملیات اجرایی راه آهن خراسان جنوبی تا ۳ ماه آینده آغاز می شود

اسلامی گفت: خط راه آهن سراسری چابهار- زاهدان- بیرجند آغاز شده و طی دو یا سه ماه آینده عملیاتی اجرایی این پروژه از بیرجند آغاز می شود تا هر چه سریعتر کریدور شمال به جنوبی تکمیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، « محمد اسلامی» دقایقی پیش (30 اردیبهشت) در مراسم افتتاح پروژه 1500 واحدی مرکز 04 بیرجند و اختتامیه مسکن مهر، اظهار کرد: زمانی کار ارزش دارد که ضوابط و معیارها در ساخت واحدهای مسکونی رعایت شود.

 

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی پنجمین استانی است که جشن اتمام مسکن مهر در آن برگزار می شود، گفت: امیدواریم برای خانه دار شدن مردم گام مستحکمی برداریم تا در شهرهای مختلف پروژه های مسکن مهر در طرح ملی ادامه یابد.

 

اسلامی با بیان اینکه نباید سکونت غیر رسمی و بافت ناکارآمد شهری داشته باشیم، ادامه داد:  باید طرح های بازآفرینی شهری را با جدیت دنبال شود؛ سرانه های مورد نیاز برای بهسازی زا تامین می کنیم و مسئولان تلاش کنند این بافت های ناکارآمد و سکونتگاه های غیرسمی در مدار بازسازی و نوسازی قرار بگیرد.

 

وی بیان کرد: بافت تاریخی شهر باید اهمیت داد که این بافت ها براساس نیاز با مشارکت میراث فرهنگی و شهرداری بازسازی شود تا شاهد باز زنده سازی بافت تاریخی باشیم و بافت ناکارآمد هم باید جایگزین شود.

 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی از پروژه های محوری در خراسان جنوبی تکمیل و توسعه زیرساخت های جاده ای و فرودگاهی است، عنوان کرد: خط راه آهن سراسری چابهار- زاهدان- بیرجند آغاز شده و دو قطعه از منطقه زاهدان عملیات اجرایی شروع شده و طی دو یا سه ماه آینده عملیاتی اجرایی از بیرجند آغاز می شود تا هر چه سریعتر کریدور شمال به جنوبی تکمیل شود.

 

اسلامی افزود: با اجرای این کریدور می توان ذخایر معادنی این استان را صادر کنیم.

 

وی در پایان گفت: یک بازارچه یا بازار محل در سایت مسکن ارتش راه اندازی شود تا مردم برای تامین وسایل مورد نیاز خود راحت باشند.

 

نظر شما