شناسهٔ خبر: 33015884 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزير راه و شهرسازي: نهضت مسکن سازي در کشور ادامه دارد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - بيرجند- ايرنا- وزير راه و شهرسازي گفت: نهضت مسکن سازي همچنان در کشور ادامه دارد و بايد براي خانه سازي گام هاي مستحکمي برداريم.

به گزارش ايرنا محمد اسلامي عصر دوشنبه در آيين اختتاميه مسکن مهر خراسان جنوبي در بيرجند افزود: بر اساس برنامه مصوب بايد اقدامات عملي خود را براي خانه دار شدن مردم نشان دهيم.
وي ابراز اميدواري کرد؛ اين حرکت کمک کند در سطح استان و شهرهاي مختلف بتوانيم متناسب با نيازي که وجود دارد پروژه هاي مسکن در قالب اقدام ملي براي توليد مسکن شهري ادامه يابد.
وزير راه و شهرسازي گفت: يکي از پروژه هاي محوري در خراسان جنوبي تکميل توسعه زيرساخت جاده اي، ريلي و فرودگاهي است.
وي با اشاره به شروع طرح توسعه فرودگاه بيرجند افزود: در حوزه راه آهن نيز قطعه اي که مربوط به اتصال فردوس به راه آهن سراسري بود امروز عمليات اجرايي آن شروع شد.
اسلامي ادامه داد: خط راه آهن چابهار به بيرجند و خراسان رضوي هم يک يا دو قطعه از آن به سمت زاهدان و زابل شروع شده و يک قطعه هم از سمت يونسي به گناباد در حال کار است.
وي با بيان اينکه تا دو سه ماه آينده عمليات اجرايي راه آهن از بيرجند هم در دستور کار قرار مي گيرد گفت: در تلاش هستيم از چند منطقه و به صورت چند جانبه عمليات ساخت راه آهن دنبال شود تا خط راه آهن شمال به جنوب شکل بگيرد و سهمي را در اين کريدور اصلي به دست آوريم.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به ذخيره بزرگ معادن در خراسان جنوبي و ساير استان هاي شرقي بيان کرد: ساخت راه آهن در شکوفا شدن و توسعه اين ذخاير نقش بسزايي خواهد داشت.
وي به سکونت گاه غير رسمي و بافت ناکارآمد در شهر بيرجند اشاره کرد و گفت: نبايد اجازه دهيم که شهرها در هسته پوسيده شوند و مردم در مضيقه باشند.
اسلامي ادامه داد: باز آفريني شهري طرح هاي کيفيت بخشي زندگي مردم و نوسازي محلات است تا خانه هاي فاقد ارزش ايستايي که زندگي شهري را سخت کرده در مدار بازسازي و نوسازي قرار گيرد.
وي با تاکيد بر اينکه سرانه هاي بازآفريني شهري نيز بايد در محلات هدف ايجاد شود اظهار داشت: نمونه اين سرانه ها بهره برداري از مدرسه، سالن ورزشي، مرکز محله و غيره بود که در شهر بيرجند هم با کمک دستگاه هاي استاني و شهرداري شاهد احداث آن بوديم.
وزير راه و شهرسازي افزود: اين پروژه هاي باعث مي شود که مردم بتوانند حوايج زندگي خود را با پشتيباني هاي فکري و فرهنگي و امکانات ايجاد شده رفع کنند.
وي با اشاره به موضوع مهم در بازآفريني شهري گفت: بافت هاي فاقد ارزش و تاريخي بايد حفظ و احيا شده و کاربري هايي در آن وجود داشته باشد که زندگي با کيفيت به اين محلات بازگردد و خالي از سکنه نشوند.
اسلامي با اشاره به خطر تشديد آسيب هاي اجتماعي در بافت هاي ناکارآمد و سکونتگاه هاي غير رسمي بيان کرد: اميد است زنده سازي اين محلات از طريق مشارکت ميراث فرهنگي و شهرداري انجام شود.
وي يادآور شد: در بازديد انجام گرفته از محلات هدف شهر بيرجند اقدامات خوبي صورت گرفته که اميد است با تقويت و ادامه اين پروژه ها منجر به باز زنده سازي محلات تاريخي بيرجند و ساير شهرهاي ديگر باشيم.
وزير راه و شهرسازي اقدامات جايگزيني در محلات و بافت هاي ناکارآمد را نيازمند به همت مشارکت مردمي دانست و گفت: با مشارکت مردم و امکانات قانوني براي بافت فرسوده بتوان پروژه هايي پيش بيني کرد.
وي بيان کرد: هدف برنامه هاي باز آفريني شهري هم شامل احداث واحدهاي خدمات عمومي و هم احداث مسکن با تسهيلات ارزان قيمت است که اگر مردم ساکن استقبال کنند مي توانيم بازسازي محلات را با توليد مسکن همزمان پيش ببريم تا يک تمدن جديد به لحاظ زندگي شهري شکل بگيرد.
اسلامي ضمن قدرداني از روند کيفي پروژه مسکن مهر ارتش در بيرجند گفت: کار با بايد با کيفيت انجام شود و به خاطر رعايت ضوابط و معيارها، مردم از کيفيت ساخت لذت ببرند و دعا گو باشند.
وي با بيان اينکه کيفيت پروژه ها موجب برکت و توفيق در انجام کارها مي شود افزود: اين کيفيت باعث مي شود که بتوانيم خدمت به مردم را گسترده تر کنيم.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به اختتاميه پروژه مسکن مهر خراسان جنوبي اظهار داشت: خراسان جنوبي پنجمين استان کشور است که مسکن مهر در آن به اتمام رسيد.
وي با اشاره به نياز ارتش براي ادامه ساخت مسکن نيز گفت: اين مهم در قالب مسکن ملي حمايت مي شود و کارکنان ارتش هم مانند عموم مردم فاقد مسکن در اين طرح مي توانند ثبت نام کنند.
اسلامي در خصوص نياز ساکنان مجتمع مسکن مهر ارتش بيرجند به بازارچه يادآور شد: ابلاغ لازم به اداره کل راه و شهرسازي استان انجام مي شود تا با احداث بازارچه در اين محل مردم براي خريد مايحتاج زندگي خود در مضيقه نباشند.
وزير راه و شهرسازي ظهر امروز (دوشنبه) با هيات همراه براي افتتاح و کلنگ زني 20 طرح با اعتبار 670 ميليارد تومان وارد خراسان جنوبي شد.
محمد اسلامي در اين سفر يک روزه در بيرجند مرکز استان حضور داشت و معاونان وي به شهرستان هاي نهبندان، طبس، فردوس و درميان سفر کردند.
124 کيلومتر بزرگراه با اعتبار 2 هزار و 500 ميليارد ريال امروز (دوشنبه)همزمان با سفر وزير راه و شهرسازي در خراسان جنوبي افتتاح و 133 کيلومتر راه و راه آهن با اعتبار موردنياز 2 هزار و 900 ميليارد ريال کلنگ زني شد.
همچنين با افتتاح 798 واحد تعاوني مسکن مهر پادگان 04 بيرجند، مراسم اختتاميه طرح مسکن مهر استان خراسان جنوبي با حضور وزير راه و شهرسازي برگزار شد.
9893 * 6054
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما