شناسهٔ خبر: 32960232 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

فوت ۱۵۷ نفر در کشور بر اثر غرق شدگی از اول فروردین تا امروز/ سیستان و بلوچستان در صدر آمار

رئیس اورژانس کشور گفت: از ابتدای فروردین تا ۲۷ اردیبهشت امسال در سطح کشور ۲۲۹ نفر در محیط‌های آبی دچار غرق‌شدگی شدند که از این تعداد ۱۵۷ نفر فوت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور گفت: از مجموع ۲۲۹ نفر غرق شده، ۷۲ نفر پس از نجات از غرق شدگی توسط اورژانس پیش بیمارستانی تحت مداوای اولیه قرار گرفتند و ۱۵۷ نفر نیز جان خود را طی این مدت از دست دادند.
وی اظهار داشت: طی ۵۸ روز گذشته ۸۰ درصد از فوتی های ناشی از غرق شدگی یعنی ۱۲۵ نفر مرد هستند و ۱۸ درصد از افراد غرق شده در گروه سنی ۴ تا ۱۰ سال قرار دارند.
کولیوند، تعداد مصدومان و فوتی های ناشی از غرق شدگی از اول فروردین تا ۲۰ اردیبهشت را ۲۲۹ نفر اعلام کرد و گفت: ۲۰ درصد مربوط به میانگین سنی ۱۱ تا ۲۱ سال، ۱۸ درصد مربوط به ۴ تا ۱۰ سال، ۱۵ درصد مربوط به ۳۱ تا ۴۰ سال، ۱۵ درصد مربوط به گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال، ۱۰ درصد مربوط به گروه سنی ۴۱ تا ۵۰ سال، ۹ درصد مربوط به کودکان زیر ۳ سال، ۷ درصد مربوط به ۵۱ تا ۶۰ سال و ۶ درصد مربوط به گروه سنی ۶۱ سال و بیشتر است. 
وی افزود: طی این مدت کوچکترین فرد غرق شده پسربچه ۶ ماهه در روستای تازه کند اردبیل بود که پس از انتقال به بیمارستان و درمان ترخیص شد. مسن ترین فرد غرق شده نیز خانم ۷۹ ساله در تهران بود که پس از انتقال به بیمارستان و درمان ترخیص شد. 
کولیوند با اشاره به اینکه رودخانه ها در صدر حوادث ناشی از غرق شدگی هستند، تصریح کرد: در ۵۸ روز گذشته و از مجموع ۲۲۹ غریق از نظر تفکیک مکانی ۱۰۴ نفر معادل ۴۵ درصد از کل غریق ها در رودخانه ها، ۱۶ درصد در سایر محیط های آبی شامل (حوض، جوی و آب انبار)،۱۳ درصد در دریاچه پشت سد، ۱۱ درصد در دریا، ۷ درصد در استخر کشاورزی، ۵ درصد در کانال آب و ۳ درصد در استخر شنا دچار غرق شدگی شده اند.
وی ادامه داد: استان های سیستان و بلوچستان، مازندران و فارس در صدر بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی هستند و در ۵۸ روز گذشته بیشترین غرق شدگی به ترتیب در استان های سیستان و بلوچستان با ۲۹ نفر، مازندران با ۲۰ نفر و تهران با ۱۶ نفر است و بیشترین فوتی نیز به ترتیب به استان های سیستان و بلوچستان با ۱۸ نفر، مازندران با ۱۳ نفر و خوزستان با ۱۰ نفر اختصاص دارد. 
رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی در ۱۳ اردیبهشت بوده است، گفت: همچنین در ۵۸ روز گذشته بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی به ترتیب در روزهای ۱۳ اردیبهشت با ۲۷ مورد و روزهای ۹ اردیبهشت، ۱۶ و ۲۶ فروردین با ۹ مورد به وقوع پیوسته و در این مدت بیشترین فوتی ناشی از غرق شدگی به ترتیب در روزهای ۱۳ اردیبهشت با ۱۵ مورد، ۹ اردیبهشت و ۳۱ فروردین با ۸ فوتی بوده است.

حوادث هفته گذشته ۱۰۰۷ نفر مصدوم بر جای گذاشت
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: طی هفته گذشته (از ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت ماه) در مجموع ۳۰۶ حادثه ویژه در سامانه مرکز مدیریت عملیات بحران (EOC) ثبت شد که در پی این حوادث هزار و هفت نفر مصدوم شدند.
کولیوند افزود: از مجموع هزار و هفت نفر مصدوم حوادث ویژه، ۸۸۰ نفر توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند و ۱۲۷ نفر در محل درمان شدند. همچنین ۹۲ نفر جان خود را از دست دادند.
وی ادامه داد: از مجموع ۳۲۹ حادثه ویژه ثبت شده طی هفته گذشته،۱۱۶ مورد حوادث ترافیکی که (معادل ۳۵ درصد از کل حوادث ثبت شده) و ۲۱۳ مورد حوادث غیرترافیکی (معادل ۶۵ درصد از کل حوادث ثبت شده) بودند.
رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: طی هفته گذشته، ۷۴ مصدوم طی ۶۱ ماموریت، توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی انتقال یافتند.

۲۳۵۲۳۵

برچسب‌ها:

نظر شما