شناسهٔ خبر: 32923132 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاسبان کردستانی اجازه استفاده از ترازوی غیر استاندارد ندارند

سنندج - ایرنا - مدیرکل استاندارد کردستان با اشاره به اینکه هیچ کاسبی اجازه استفاده از ترازوی غیر استاندارد را ندارند، گفت: پس از انجام آزمون صحت عملکرد بر روی ترازوها برچسب تاییدیه استاندارد نصب می شود.

صاحب‌خبر -

منصور لهونیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه جلوگیری از کم فروشی از وظایف استاندارد است، اظهار داشت: پایش وسایل توزین از وظایف مهم استاندارد است در راستای عمل به این رسالت بر روی ترازوها پس از انجام آزمون صحت عملکرد، برچسب تاییدیه استاندارد نصب می شود.
وی با تاکید بر اینکه هیچ کاسبی اجازه استفاده از ترازوی غیر استاندارد را ندارد، اضافه کرد: در این زمینه به همکاری هرچه بیشتر اصناف نیازمندیم و انتظار داریم نهادهایی هم چون شورای شهرها در این خصوص اطلاع رسانی لازم را داشته باشند و مردم را به رعایت این امر مهم ترغیب کنند.
مدیرکل استاندارد کردستان در خصوص مراکز پیک نیک پرکنی و جایگاه های CNG گفت: در این زمینه بیشترین مشکل را با شهرداری ها داریم و انتظار می رود که شورای استان به عنوان نماینده ی مردم همکاری لازم را با استاندارد داشته باشد تا از بروز هر نوع خطر احتمالی جلوگیری شود.
لهونیان با اشاره ترویج استاندارد یکی دیگر از مهمترین وظایف استاندارد است، اظهار داشت: ترویج استاندارد منجر می شود مردم بیشتر حق و حقوق خود را بشناسند و با آگاهی مطالبات خود را مطرح کنند.
وی افزود: دستگاه های اجرایی مانند آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند در این خصوص به کمک استاندارد آمده و اطلاع رسانی های لازم را انجام دهند.
مدیرکل استاندارد کردستان با اشاره به رویکرد جدید استاندارد گفت: در رویکرد جدید استاندارد کنترل کیفیت کالا و خدمات برعهده ی خود مردم است و مردم می توانند از این طریق به رونق تولید کمک کنند.
لهونیان در خصوص ارائه بسته حمایتی به پیله وران هم افزود: این بسته شامل حذف هزینه نمونه برداری و آزمون از کالاهایی است که در قالب پیله وری وارد کشور می شود، است.
وی اضافه کرد: هزینه این نمونه برداری ها در قالب طرح طاها توسط سازمان ملی استاندارد تامین می شود.
مدیرکل استاندارد کردستان با اشاره به تجدید تفاهم نامه همکاری استاندارد و شورای اسلامی استان گفت: این دفتر در 27 دی ماه سال 95 افتتاح شد که از آن زمان تاکنون شورای اسلامی همکاری های خوبی داشته است.
لهونیان با اشاره به اینکه مدت انعقاد تفاهم نامه همکاری ما 2 ساله است، افزود: هدف از راه اندازی دفتر ارتباط با استاندارد ترویج، آگاه سازی و آموزش همگانی استاندارد به مردم است.
وی اظهار داشت: ارتباط با استاندارد این باور را در مردم تقویت می کند که رعایت استاندارد و اجرای آن در حفظ سلامت و امنیت آنها بسیار موثر است و این امر برای تولیدکننده و مصرف کنندگان سودمند است.
در حال حاضر 323 واحد تولیدی در سطح استان کردستان تحت پوشش استاندارد است و بیش از 470 فراورده هم زیرنظر استاندارد در استان تولید می شود.
9936 / 3034

نظر شما