شناسهٔ خبر: 32923360 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کاسبان کردستاني اجازه استفاده از ترازوي غير استاندارد ندارد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - مديرکل استاندارد کردستان با اشاره به اينکه هيچ کاسبي اجازه استفاده از ترازوي غير استاندارد را ندارد، گفت: پس از انجام آزمون صحت عملکرد بر روي ترازوها برچسب تاييديه استاندارد نصب مي شود.

منصور لهونيان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينکه جلوگيري از کم فروشي از وظايف استاندارد است، اظهار داشت: پايش وسايل توزين از وظايف مهم استاندارد است در راستاي عمل به اين رسالت بر روي ترازوها پس از انجام آزمون صحت عملکرد، برچسب تاييديه استاندارد نصب مي شود.
وي با تاکيد بر اينکه هيچ کاسبي اجازه استفاده از ترازوي غير استاندارد را ندارد، اضافه کرد: در اين زمينه به همکاري هرچه بيشتر اصناف نيازمنديم و انتظار داريم نهادهايي هم چون شوراي شهرها در اين خصوص اطلاع رساني لازم را داشته باشند و مردم را به رعايت اين امر مهم ترغيب کنند.
مديرکل استاندارد کردستان در خصوص مراکز پيک نيک پرکني و جايگاه هاي CNG گفت: در اين زمينه بيشترين مشکل را با شهرداري ها داريم و انتظار مي رود که شوراي استان به عنوان نماينده ي مردم همکاري لازم را با استاندارد داشته باشد تا از بروز هر نوع خطر احتمالي جلوگيري شود.
لهونيان با اشاره ترويج استاندارد يکي ديگر از مهمترين وظايف استاندارد است، اظهار داشت: ترويج استاندارد منجر مي شود مردم بيشتر حق و حقوق خود را بشناسند و با آگاهي مطالبات خود را مطرح کنند.
وي افزود: دستگاه هاي اجرايي مانند آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامي مي توانند در اين خصوص به کمک استاندارد آمده و اطلاع رساني هاي لازم را انجام دهند.
مديرکل استاندارد کردستان با اشاره به رويکرد جديد استاندارد گفت: در رويکرد جديد استاندارد کنترل کيفيت کالا و خدمات برعهده ي خود مردم است و مردم مي توانند از اين طريق به رونق توليد کمک کنند.
لهونيان در خصوص ارائه بسته حمايتي به پيله وران هم افزود: اين بسته شامل حذف هزينه نمونه برداري و آزمون از کالاهايي است که در قالب پيله وري وارد کشور مي شود، است.
وي اضافه کرد: هزينه اين نمونه برداري ها در قالب طرح طاها توسط سازمان ملي استاندارد تامين مي شود.
مديرکل استاندارد کردستان با اشاره به تجديد تفاهم نامه همکاري استاندارد و شوراي اسلامي استان گفت: اين دفتر در 27 دي ماه سال 95 افتتاح شد که از آن زمان تاکنون شوراي اسلامي همکاري هاي خوبي داشته است.
لهونيان با اشاره به اينکه مدت انعقاد تفاهم نامه همکاري ما 2 ساله است، افزود: هدف از راه اندازي دفتر ارتباط با استاندارد ترويج، آگاه سازي و آموزش همگاني استاندارد به مردم است.
وي اظهار داشت: ارتباط با استاندارد اين باور را در مردم تقويت مي کند که رعايت استاندارد و اجراي آن در حفظ سلامت و امنيت آنها بسيار موثر است و اين امر براي توليدکننده و مصرف کنندگان سودمند است.
در حال حاضر 323 واحد توليدي در سطح استان کردستان تحت پوشش استاندارد است و بيش از 470 فراورده هم زيرنظر استاندارد در استان توليد مي شود.
9936 / 3034
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما