شناسهٔ خبر: 32906309 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیش بینی برداشت هزار و ۴۰۰ تن آلوئه ورا در گیلان

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بینی می‌شود امسال هزار و ۴۰۰ تن برگ گیاه آلوئه ورا در این استان برداشت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، منوچهر پارسافر، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: برداشت گیاه آلوئه ورا یا صبر زرد از ۵ و ۸ دهم هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال هزار و ۴۰۰ تن برگ گیاه آلوئه ورا از این مزارع برداشت شود، افزود: ۷۳ کشاورز گیلانی امیدوارند با برداشت و فروش برگ‌های گیاه آلوئه ورا ۱۶ میلیارد ریال درآمد کسب کنند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گیلان اظهار داشت: امسال سومین سال است که آلوئه ورا در شرایط گلخانه‌ای در گیلان کشت و به ازای هر هکتار ۲۴۰ تن برگ گیاه دارویی آلوئه ورا برداشت می‌شود.

پارسافر با اشاره به اینکه بوته آلوئه ورا همانند بوته‌های چای دائمی است و کشاورزان می‌توانند در سال ۳ بار برگ این گیاه را برداشت کنند، گفت: برگ‌های برداشت شده آلوئه ورا به شرکت‌های فرآور این گیاه در استان‌های خراسان رضوی و البرز و برای فروش در عطاری‌ها به استان‌های همجوار فرستاده می‌شود.

وی با بیان اینکه این گیاه در شریط گلخانه‌ای در ۱۱ شهرستان استان کاشته شده است، افزود: شهرستان فومن با داشتن بیش از ۲ هکتار، بیشترین سطح زیرکشت این گیاه جادویی را دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: گیاه آلوئه ورا به علت داشتن خواص ضد میکروبی برای درمان بسیاری از زخم‌ها، سوختگی‌ها، اگزما، تاول، گزیدگی زنبور و نیش حشرات، بریدگی، کوفتگی، آفتاب سوختگی و آکنه، درمان یبوست، آسم، سوء هاضمه، صرع و تصفیه خون موثر است.

عمر گیاه آلوئه ورا ۳ سال است و از طریق پا جوش تکثیر پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ع

آغاز برداشت آلوئه ورا در گیلان

نظر شما