شناسهٔ خبر: 32906611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان:

۱۴۰۰ تن آلوئه ورا در گیلان برداشت می شود

رشت- مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به فعالیت ۷۳ کشاورز در زمینه تولید آلوئه ورا در این استان، گفت: بر اساس پیش بینی ها امسال هزار و ۴۰۰ تن آلوئه ورا برداشت می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر پارسافر پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه حدود شش هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان به کشت آلوئه ورا اختصاص دارد، گفت: برداشت آلوئه ورا در این مزارع آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال هزار و ۴۰۰ تن برگ آلوئه ورا از این مزارع برداشت شود، افزود: ۷۳ کشاورز گیلانی در زمینه پرورش و تولید این گیاه فعالیت می‌کنند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه امسال سومین سالی است که این گیاه در شرایط گلخانه‌ای در استان پرورش داده می‌شود، ادامه داد: بوته آلوئه ورا همانند چای دائمی است و کشاورزان می‌توانند در سال سه بار برگ این گیاه را برداشت کنند.

پارسافر در ادامه با بیان اینکه برگ‌های برداشت شده برای فرآوری به استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و البرز ارسال می‌شود، بیان کرد: در استان گیلان شهرستان فومن با داشتن بیش از دو هکتار بیشترین سطح زیر کشت این گیاه را دارد.

وی به ویژگی‌های درمانی این گیاه نیز اشاره و تصریح کرد: از این گیاه برای درمان بسیاری از زخم‌ها، سوختگی‌ها، اگزما، بریدگی، کوفتگی، آفتاب سوختگی و آکنه، درمان یبوست، آسم، سو هاضمه، صرع و تصفیه خون استفاده می‌شود.

نظر شما