شناسهٔ خبر: 32887747 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

یوسف‌نژاد قرائت کرد:

تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی اصغر یوسف نژاد در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 24 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را بدین شرح قرائت کرد:

تذکر شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم رامسر به رئیس جمهور: آیا عدم توجه به مزیت گردشگری شمال کشور که بر همگان روشن است به خاطر عدم وجود توافقنامه فی‌مابین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت بهداشت و درمان بوده است.

تذکر بیت الله عبداللهی نماینده مردم اهر و هریس به وزیر راه و شهرسازی: چرا مشکلات تعاونی‌های مسکن و مسکن مهر اهر و هریس در رابطه با این وزارتخانه حل نمی‌گردد.

تذکر محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور به وزیر جهاد کشاورزی: قنوات متعددی در سیل اخیر شهرستان کرمان آسیب دیده‌اند، می‌طلبد اقدام لازم و فوری برای احیای آنها به عمل آید.

تذکر نبی هزارجریبی نماینده مردم گرگان و آق قلا به رئیس جمهور: تعویق سه ماهه کنکور سراسری جهت حمایت از جوانان مناطق سیل زده کشور. همچنین تذکر به وزیر راه و شهرسازی: تشکر از مدیر کل پرسنل راهداری و حمل و نقل استان گلستان در زمان وقوع سیل و بعد از آن در استان گلستان.

تذکر شهاب نادری نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: چرا بعد از 40 سال هنوز درمانگاه تأمین اجتماعی منطقه اورامانات ایجاد نشده است، چه کسی باید جوابگوی حق  و حقوق جامعه هدف باشد. همچنین تذکر به وزیر راه و شهرسازی: اصلاح نقاط حادثه خیز راه‌های مواصلاتی اورامانات یک ضرورت فوری است، چرا به وعده و قول‌هایی که می دهید عمل نمی کنید، چرا جان آدم‌ها برای شما و مجموعه وزارتخانه مهم نیست، باید در دادگاه انسانیت جوابگو باشید. همچنین تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: بی‌توجهی مدیران تأمین اجتماعی به ارائه خدمات صادقانه مردم منطقه اورامانات و برخورد نامناسب با ارباب رجوع.

تذکر عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد به رئیس جمهور: با توجه به ضرورت پویایی علمی در مدارس و اهمیت ادامه تحصیل در جامعه معلمان و فرهنگیان لزوم پیگیری و اقدام لازم جهت پذیرش مدرک تحصیلی معلمان و فرهنگیان و ثبت آخرین مدرک تحصیلی در حکم کارگزینی. همچنین در تذکر دیگر به رئیس جمهور: لزوم توجه به مشکلات درمانی خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و پیگیری جهت پرداخت و تصویب قراردادهای بیمه دی با پزشکان و داروسازان سطح کشور در چند ماهه گذشته مربوط به هزینه درمان جانبازان و خانواده معظم شهدا.

تذکر علی محمد شاعری نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه به وزیر جهاد کشاورزی: هجوم ملخ‌ها به کشور را مدیریت کنید. اقدامات انجام شده در خصوص مدیریت و کنترل ملخ‌ها به کشور کافی نیست.

تذکر شکور پورحسین شقلان نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار به وزیر جهاد کشاورزی: خرید تضمینی سیر کشاورزان مغان و کوتاه کردن دست دلالان.

تذکر سیدتقی کبیری نماینده مردم خوی و چایپاره به وزیر آموزش و پرورش: چرا اقدام به موقع برای پرداخت پاداش بازنشستگان فرهنگی نمی‌شود. همچنین تذکر به رئیس جمهور: علت تأخیر در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین چیست.

تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات به وزیر ورزش و جوانان: چرا پیش‌بینی تمهیدات قانونی لازم در خصوص نحوه تقسیم درآمدهای ناشی از پخش مسابقات ورزشی توسط وزارت ورزش و جوانان صورت نمی‌گیرد. همچنین تذکر به وزیر جهاد کشاورزی: چرا وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی اجرای قانون تمرکز و حمایت از حقوق کشاورزان و برخی مسئولیت‌های قانونی خود در قبال تأمین و توزیع تنظیم بازار کالاهای اساسی را علیرغم نص صریح قانون، تمرکز به وزارت صمت واگذار کرده است و موجب بروز تشتت مسئولیتی و ناهماهنگی در تنظیم بازار شده است. همچنین تذکر به وزیر راه و شهرسازی: نظام سلطه و در رأس آن آمریکا از تلاش برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران دست برنخواهد داشت، پیش بینی می‌شود روند افزایشی حمایت‌های سیاسی غرب از مسیرهای ترانزیت به  جز مسیرهای جمهوری اسلامی ایران ادامه داشته و کشورهای مرتجع منطقه نیز از این پروژه‌ها حمایت‌های مالی داشته باشند. این وضعیت که یک فرصت برای کشورهای آسیای میانه خواهد بود مورد استقبال قرار می گیرد. چرا وزارت راه و شهرسازی نسبت به توسعه زیرساخت‌های ترانزیت مخصوصا ترانزیت ریلی به کشورهای آسیای میانه و ترکمنستان اقدام جدی نکرده است.

تذکر منصور مرادی نماینده مردممریوان و سروآباد به رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی: دلیل عدم توجه به جاده‌های مرگ استان کردستان مخصوصا شهرستان‌های مریوان و سروآباد چیست.

- تذکر محسن بیگلری به همراه 3 تن از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش درباره علت عدم حل مشکل پیش دبستانی ها و حق التدریسی ها و عدم اجرای قانون درباره آنها چیست؟

- تذکر محسن بیگلری به همراه 2 تن از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی؛ جنابعالی که در مدت 8 ماه توان انتخاب یک مدیرکل برای راه و شهرسازی کردستان را ندارید چه امیدی به حل مشکل جاده های کردستان که قتلگاه شده اند، داشته باشیم.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به وزیر راه و شهرسازی درباره ضرورت ایجاد سالن اعلام بار در اصفهان جهت ایفای حقوق رانندگان کامیون و حذف دلالان از این قیمت گذاری، تذکر به وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ضمن تشکر از مواضع شفاف و صریح جنابعالی در مبارزه قاطع با رانت، فساد و امضاهای طلایی در حوزه غذا و دارو لازم است ضمن عملیاتی کردن وعده های داده شده نتیجه عملیاتی آن را به مردم گزارش دهید، تذکر به وزیر جهاد کشاورزی؛ در حالی قیمت هر کیلو گندم را 1750 تومان برای خرید تضمینی اعلام کرده اید که در بازار آزاد هر کیلو 2200 تومان خریداری می شود که لازم است قیمت خرید تضمینی به نحوی تعیین شودن که منافع و حقوق کشاورزان تامین و تمایل به فروش گندم به دولت داشته باشند، تذکر به وزیر امور اقتصادی و دارایی؛ در پاسخ به تذکر نمایندگان مردم کتباً اعلام می کنید شرکت صنایع شیمیایی ایران در لیست وگذاری به بخش خصوصی نیست اما در عمل برنامه واگذاری آن را با شرایط مبهم دنبال می کنید. علت این پنهان کاری ها و اظهارات غیرواقعی چیست؟ چه دست هایی پشت پرده هستند و منافع چه کسانی در واگذاری این شرکت های حساس و استراتژیک قرار دارد، تذکر به وزیر راه و شهرسازی؛ احداث ایستگاه قطار سریع السیر تهران- اصفهان در بخش میمه و یک دهنه پل برای سترسی اهالی این بخش یک ضرورت است که عدم اجرای آن نارضایتی عمومی و تضییع حقوق مردم نجیب این نقش را به دنبال خواهد داشت.

- تذکر محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور به وزیر ورزش و جوانان؛ چرا جایزه و مبلغ تشویق قهرمان پارالمپیکی شبیه المپیکی ها پرداخت نشده و تبعیض قائل شده اید؟

- تذکر سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به رئیس جمهور؛ لزوم بررسی دقیق روند برگزاری مراسم اختتامیه در سفارت انگلستان با حضور مسئولان دولتی و اعلام مدیران حاضر در این جلسه به مردم و برخورد قاطع با این مدیران بی بصیرت ، تذکر به رئیس جمهور و وزرای صمت و دادگستری، علت گرانی افسارگسیخته کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از قبیل گوشت، مرغ، میوه، پیاز، سیب زمینی و ماکارونی چیست و چرا با اخلالگران بازار برخورد نمی شود، تذکر به وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره لزوم حل مشکل بیمه تکمیلی جانبازان و خانواده های ایثارگران و شهدا توسط شرکت بیمه دی با توجه به نارضایتی شدید بیمه شدگان.

- تذکر علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری به رئیس جمهور؛ تامین اعتبار برای جبران بخشی از خسارت سیل زدگان استان مازندران، تذکر به رئیس جمهور؛ درباره افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان مطابق با قانون بودجه 98

- تذکر شهاب نادری نماینه اورامانات به وزیر ورزش و جوانان؛ بی توجهی به ورزش مناطق زلزله زده اورامانات و عدم تخصیص اعتبار به این مناطق

- تذکر حسن نوروزی نماینده رباط کریم به وزیر دادگستری؛ چرا نسبت به اجرایی شدن استخدام 7 هزار و 200 نفر قبول شده در آزمون قوه قضائیه فکری نمی کنید و به کار دعوت نمی شوند، تذکر به وزیر راه و شهرسازی؛ خطر نبود آرامستان در شهر 400 هزار نفری پرند تحمل مردم را ضعیف کرده، چرا فکری نمی کنید، تذکر به وزیر راه و شهرسازی؛ چرا برای احداث یک خط و دو ریل در اسلامشهر با توجه به کمربندی جنوبی این شهر و فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، با وجود دستور رئیس جمهور در سفر استانی اقدامی نمی شود، تذکر به وزیر راه و شهرسازی؛ چرا نسبت به رسیدن قطار از فرودگاه امام خمینی(ره) به پرند فکری نمی کنید.

- تذکر منصور مرادی نماینده مریوان به وزیر آموزش و پرورش چرا حقوق دانشجویان معلم همانند سایر کارکنان دولت افزایش 400 هزار تومانی نداشته است.

- تذکر بیت الله عبداللهی نماینده اهر و هریس به وزیر راه و شهرسازی، خواهشمند است دستور فرمایید در صدور اسناد مالکیت شهر خواجه هریس تسریع شود./

پایان پیام

نظر شما