شناسهٔ خبر: 32559084 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تسهیل صادرات برای فعالان اقتصادی

افزایش صادرات کشور با وجود تحریم‌ها

رئیس کل گمرک ایران: با وجود تحریم‌های ظالمانه، صادرات کشور نسبت به واردات افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، مهدی میراشرفی در بازدید از گمرک مراغه گفت: افزایش یک و شش دهم تراز تجاری یا صادرات خالص، نشانه رشد صادرات نسبت به واردات است.
به گفته وی، پارسال 44 و 3 دهم میلیارد دلار کالا از کشور صادر و 42 و 6 دهم میلیارد دلار کالا وارد کشور شده است.
رئیس کل گمرک کشور همچنین با بیان این که تجهیزات و امکانات گمرک، نو و به روز شده است، افزود: با توجه به این موضوع، فعالان اقتصادی و تولید کنندگان می توانند در کمترین زمان، محصولات خود را صادر و مواد اولیه مورد نیاز را وارد کنند.
میراشرفی با شاره به وجود 170 گمرک فعال در کشور تاکید کرد: گمرک ایران برای کمک به تولید، آمادگی دارد هر کجا نیاز باشد انبارهای تخلیه و بارگیری خود را توسعه و افزیش دهد.
وی در ادامه از شهرستان مراغه به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی نام برد و افزود: گمرک مراغه سال 75، به منظور صادرات محصولات کشاورزی منطقه راه اندازی شده است و در این زمینه از گمرک های فعال کشور به شمار می رود.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه هم در این بازدید، با بیان این که پارسال بیش از 27 میلیون دلار کالا از مراغه صادر شده است، توسعه زیرساخت های گمرک مراغه را خواستار شد.
حمید شکری افزود: به منظور توسعه گمرک مراغه و همچنین حمایت از واحدهای تولیدی مراغه و شهرهای منطقه، لازم است زمینه واردات مواد اولیه کالا دراین گمرک فراهم شود.

<div id="video-display-embed-code_3446681"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2413152/3446681?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما