شناسهٔ خبر: 32496764 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بانک هاي کهگيلويه و بويراحمد سبب رونق ديگر استان ها مي شوند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - ياسوج- ايرنا- استاندار کهگيلويه و بويراحمد با انتقاد از عملکرد برخي بانک‌هاي خصوصي گفت: اين بانک ها سرمايه هاي اين استان را جذب مي کنند و باعث رشد اقتصادي ديگر استان ها مي شوند.

به گزارش ايرنا علي محمد احمدي عصر پنجشنبه در نشست شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي در ياسوج اظهار داشت: بنا به تجربيات چهار دهه گذشته در سطح کلان بايد دنبال راهکارهايي بود که رشد موزون براي همه نقاط کشور ايجاد شود.
وي اظهار داشت: در دهه فجر سال گذشته 400 تخت مطابق با استانداردهاي جهاني به ظرفيت تخت‌هاي بيمارستاني کهگيلويه و بويراحمد اضافه شده است.
وي بيان کرد: در بعد فضاي عمومي براساس آمارهاي کشوري اتاق ايران، در سال 97، بهبود فضاي کسب و کار ايجاد شد و در اين شاخص کهگيلويه و بويراحمد در رتبه نخست کشور قرار گرفت.
احمدي به فشار دشمنان در حوزه اقتصادي بر کشور اشاره کرد و افزود: عليرغم همه تحريم ها، با همت مردم و تلاش متوليان، اجازه داده نشد که مسير رشد استان متوقف شود.
استاندار با اشاره به جذب مناسب تسهيلات اشتغال روستايي گفت: با در نظر گرفتن جلوگيري از پول پاشي و با تاکيد بر توليد در مناطق روستايي، ارائه تسهيلات انجام گرفت.
احمدي با بيان اينکه با بهره گيري از ظرفيت همدلي و تلاش مردمي بحران‌هاي مختلفي در کشور کنترل شد، ابراز داشت: سيل اخير کهگيلويه و بويراحمد زير سايه ديگر استان ها ديده نشد و بيش از يک هزار و 30 کيلومتر راه تخريب، دهها پل ويران و چند نفر از هم استاني‌ها جان خود را در اين حادثه از دست دادند.
**700 هزار ميليارد ريال تهاتر در سال 98 هدفگذاري شد
رئيس کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست با بين اينکه استفاده از ظرفيت‌هاي قانوني براي پوشش نيازها مورد تاکيد است گفت: مبلغ 700 هزار ميليارد ريال در سال جاري براي تهاتر بانکي هدفگذاري شده است.
غلام رضا تاجگردون اظهار داشت: محروميت‌هاي عميقي در کهگيلويه و بويراحمد وجود دارد اما ظرفيت‌هاي مناسبي نيز براي توسعه استان وجود دارد.
وي افزود: کار تهاتر بدهي هاي دولت و بخش خصوصي اقدام مثبتي بود که کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي آن را شروع کرد.
تاجگردون بيان کرد: تيزهوشي فعالان اقتصادي در اين است که بتوانند از اين گونه قوانين استفاده کنند.
وي عنوان کرد: شکاف جدي بين کهگيلويه و بويراحمد و ديگر استان ها نيست بلکه فعالان اقتصادي برخي استان ها سازوکار استفاده از قوانين را بهتر رعايت مي کنند.
تاجگردون تصريح کرد: کهگيلويه و بويراحمد يکي از نرمال ترين ترکيبات اشتغال را دارد و ظرفيتي بيش از وسعت خود در اين زمينه دارد.
** کارآفرينان محرک توليد هستند
نايب رئيس کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست گفت: موتور محرکه توليد، کارآفرينان هستند و براي رونق اقتصادي بايد به آنها توجه ويژه داشت.
هادي قوامي افزود: بايد همه مقامات به منظور شناسايي ظرفيت هاي کشور بازديدهاي ميداني انجام دهند تا خود را از دولت توزيعي جدا کنند.
وي با بيان اينکه بايد به سمت توليد حرکت کرد، گفت: دولتي که 36 درصد منابع آن از نفت تامين مي شود، توزيعي است.
قوامي کمک به رونق توليد با استفاده از منابع بانکي و بورس را از جمله محورهاي رونق اين حوزه دانست و ابراز داشت: بايد تسهيلات ارزان قيمت نيز در اختيار توليد قرار بگيرد.
نايب رئيس کميسيون برنامه و بودجه مجلس تصريح کرد: دولت توزيعي وابستگي ايجاد مي‌کند و از بين رفتن شفافيت‌ها عيب ديگر آن است.
** دليل عقب ماندگي استان ايستادگي در مقابل ظلم است
نماينده مردم بويراحمد و دنا در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست گفت: شايد بتوان گفت دليل عقب ماندگي کهگيلويه و بويراحمد ايستادگي در مقابل ظلم است و تا قبل از انقلاب اين استان با هيچ نظام سياسي سازش نکرده بود.
غلام محمد زارعي با بيان اينکه استان بيش از يک هزار و 800 شهيد تقديم انقلاب کرد و 22.5 درصد تامين نيازهاي جنگ در دوران دفاع مقدس را داشته است، تصريح کرد: همه داشته‌هاي استان متعلق به بعد از پيروزي انقلاب است.
وي اظهار داشت: انتظار مي رود در بودجه سال آينده از سوي کميسيون برنامه و بودجه مجلس، کهگيلويه و بويراحمد مورد توجه بيشتري قرار گيرد.
زارعي با بيان اينکه اعضاي کميسيون برنامه و بودجه متولي بخش بودجه هستند افزود: براي توزيع منابع براساس عدالت، بودجه بايد بر اساس آمايش توزيع شود.
وي با اشاره با خسارت بيش از 13هزار ميليارد ريال سيل به استان، ابراز داشت: عليرغم خسارت سنگين، با همدلي و همراهي مردم و تلاش متوليان جريان سيل از استان عبور کرد.
** ماليات نخبگان حذف شود
رئيس دانشگاه ياسوج نيز در اين نشست گفت: براي به ارائه راهکاري براي حضور کارآفرينان در استان پرداخت و گفت: براي اين که کارآفرينان بهتر و بيشتر وارد استان شوند ماليات نخبگان حذف شود.
احمد عريان افزود: کاهش ماليات حقوق نخبگان از فوق ليسانس به بالا مي‌تواند کمک زيادي به حضور نخبگان در استان کند.
چهل و چهارمين نشست شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي و شوراي برنامه ريزي و توسعه با حضور رئيس کميسيون برنامه و بودجه مجلس، نائب رئيس و ساير اعضاي اين کميسيون، نماينده مردم کهگيلويه، بهمئي، چرام و لنده، نماينده بويراحمد و دنا و فرمانداران و مديران ارشد دولتي استان عصر امروز پنجشنبه در ساختمان دولت استانداري کهگيلويه و بويراحمد برگزار شد.
9928/6110
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما