شناسهٔ خبر: 32400059 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

35 تن از کشته شدگان انفجارهای سریلانکا خارجی بوده اند

تهران - ایرنا - رسانه ها اعلام کردند که 35تن ازکشته شدگان انفجارهای همزمان در کلمبو و دیگر شهرهای سریلانکا اتباع کشورهای خارجی بوده اند.ضمن اینکه یک مقام پلیس نیز گفته که دو تا از انفجارها، انتحاری بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این انفجارها روز یکشنبه بصورت همزمان در چند کلیسا و هتل رخ داد که بنابر آخرین گزارش ها 156 تن کشته و 400 زخمی در پی داشته است.
بنابر این گزارش ها، این انفجارها در سه کلیسا در حالی روی داده که قرار بود امروز در آنها مراسم عید پاک مسیحیان برگزار شود.
شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا اعلام کرد که این کلیساها در مناطق'کوچکیکاد'(Kochchikade)در حومه کلمبو و'نگومبو'(Negombo) و'باتیکالوآ'(Batticaloa) قرار داشته اند.هتل هایی نیز که در این انفجار ها موردحمله قرار گرفته اند'شانگری لا' (Shangri La)، 'سینامون گراند' (Cinnamon Grand) و 'کینگزبری هتل' (Kingsbury Hotel) بوده اند که هر سه در کلمبو پایتخت تجاری سریلانکا واقع شده اند.
بعد از وقوع این انفجارها در شهرهای سریلانکا تدابیر شدید امنیتی برقرار شده و همه مدارس دولتی در دو روز آینده تعطیل شده اند.
رانیل ویکرمسینگه نخست وزیر سریلانکا این حملات را بشدت محکوم کرده و از مردم خواسته تا متحد و قوی باشند.'
به گفته شاهدان حملات با برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته و یک مقام پلیس نیز یادآور شده که حداقل دو تا از انفجارها انتحاری بوده است.
سریلانکا بعد از جنگ های داخلی 2009 بین دولت و ببرهای تامیل شاهد چنین حملاتی نبوده است.
هنوز هیچ کس مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.
پلیس سریلانکا نیز اعلام کرد که قبلا در باره احتمال وقوع حملات تروریستی انتحاری هشدار داده است.
تصاویر منتشر شده درشبکه های اجتماعی، نشان دهنده برهم خوردن تجمع مردم در هنگام برگزاری مراسم عید پاک و تخریب قسمت هایی از کلیساهاست.
هنوز مقام های رسمی یا پلیس در باره تروریستی بودن این حملات اظهارنظری نکرده اند و گروه و یا فردی نیز مسئولیت آنها را به عهده نگرفته است.
در همین حال پلیس سریلانکا اعلام کرد که هفتمین و هشتمین انفجار نیز امروز نزدیک شهر کلمبو رخ داده است. اما هنوز جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر نشده، ولی گفته می شود که این دو انفجار حداقل دو کشته داشته است.
اروپام*1590

نظر شما