شناسهٔ خبر: 32399407 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

563 کشته و زخمی تازه ترین آمار قربانیان انفجارهای سریلانکا

تهران - ایرنا - تازه ترین گزارش های دریافتی از رسانه های مختلف حاکی از آن است که شمار کشته ها وزخمی های انفجارهای روز یکشنبه سریلانکا از 563 تن گذشت.این انفجارها در چند کلیسا و هتل در کلمبو پایتخت تجاری سریلانکا و دیگر شهرهای این کشور روی داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنااز رسانه ها، حملات با شش انفجار تقریبا همزمان آغاز شد که سه کلیسا و سه هتل را هدف قرار داد و طی آن ها دست کم تاکنون158تن کشته و حدود 400 نفر زخمی شده اند.
نشریه تایمز آف ایندیا هند نوشت که انفجارها در کلیساهای'سنت آنتونیو' و 'کاتوواپیتیا' و یک کلیسای دیگر در کلمبو پایتخت این کشور حاشیه اقیانوس هند در جنوب آسیا، هنگام برگزاری مراسم عید پاک مسیحیان رخ داده است.
گزارش پلیس سریلانکا همچنین حاکی از وقوع انفجارهایی در هتل های مجلل 'شانگریلا'، 'کینگزبری' و یک هتل دیگر در پایتخت این کشور است.
طبق اظهارات مقامات پلیس وبیمارستانی سریلانکا، 35 نفر از این افراد کشته شده خارجی بودند وهنوز هیچ گروه و یا فردی مسئولیت آن را برعهده نگرفته است.
همچنین رانیل ویکرمسینگه نخست وزیر سریلانکا خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای امنیت ملی این کشور برای بررسی حملات بامداد یکشنبه در این کشور شد.
پلیس سریلانکا نیز اعلام کرد که قبلا در باره احتمال وقوع حملات تروریستی انتحاری هشدار داده است.
تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، نشان دهنده برهم خوردن تجمع مردم در هنگام برگزاری مراسم عید پاک و تخریب قسمت هایی از این کلیساهاست.
هنوز مقام های رسمی یا پلیس درباره تروریستی بودن این حملات اظهارنظری نکرده اند وگروه و یا فردی نیز مسئولیت آنها را به عهده نگرفته است.
در همین حال رسانه ها از وقوع هفتمین و هشتمین انفجار در حومه کلمبو پایتخت تجاری سریلانکا خبر دادند.
به نوشته رسانه ها هفتمین انفجار در هتلی در نزدیکی یک باغ وحش روی داده که دو کشته برجای گذاشته است. هشتمین انفجار نیز دست کم سه نیروی پلیس را کشته است.
وزیر دفاع سریلانکا انفجارهای امروز در چند شهر این کشور را «حمله تروریستی» توصیف کرد.
دولت سریلانکا به دنبال وقوع این هشت انفجار در کلمبو پایتخت تجاری و دیگر شهرهای این کشور، مقررات منع آمد و شد شبانه اعلام کرد و شبکه های اجتماعی در این کشور مسدود شدند.
بر این اساس رفت وآمد شهروندان از ساعت 18 یکشنبه به وقت محلی به مدت 12 ساعت ممنوع خواهد بود.
همچنین اعلام شده که مسافران زودتر از موعد در برخی فرودگاهها به سبب مسایل امنیتی حاضر شوند.
مقامات کشورها و نهادهای مختلف از جمله پاپ فرانسیس ، اتحادیه اروپا، انگلیس، ایران، پاکستان، امارات، هند، ترکیه و روسیه این حملات را محکوم و با مردم و دولت سریلانکا ابراز همدردی کردند.
**آساق**9470**1486**

نظر شما