شناسهٔ خبر: 32392986 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

احیا و جشن‌های نیمه شعبان در بقاع متبرکه و مساجد یزد برگزار می‌شود

معاونان فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه استان یزد از برگزاری مراسم احیا و جشن میلاد امام زمان (عج) در مساجد و بقاع متبرکه استان خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در یزد، مردم مؤمن و ولایتمدار استان دارالعباده یزد از دیرباز تاکنون مراسم میلاد منجی عالم بشریت را باشکوه برگزار کرده‌اند تا ارادت قلبی خود به اهل‌بیت عصمت و طهارت و نیز گوشه ای از انتظار فرج را در عمل نشان دهند.

یکی از اهداف برگزاری این جشن‌ها کسب معرفت بیشتر نسبت به ائمه اطهار علیهم‌السلام و در نیمه شعبان و میلاد ولی‌عصر حضرت مهدی موعود (عج) ارتقای شناخت شیعیان نسبت به وظایف خود در عصر غیبت، زمینه‌سازی برای ظهور و دعا برای تعجیل در ظهور منجی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام علی کارگر معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد به خبرنگار فارس گفت: مراسم جشن به‌صورت خودجوش در سراسر استان یزد از مساجد گرفته تا حسینیه‌ها و محله‌ها برگزار می‌شود و برگزاری مراسم احیا در مساجد با توجه به درخواست مردم و هماهنگی با ائمه جماعات برگزار می‌شود و آماری در این زمینه در دست نیست.

وی با تبریک میلاد حضرت مهدی (عج) تأکید کرد: برگزاری جشن نیمه شعبان ابراز عشق و دوستی به امام زمان (عج) از سوی منتظران ظهور است و پیشنهاد می‌شود با توجه به سیل اخیر در کنار این جشن‌ها از مردم برای کمک به سیل‌زدگان دعوت شود و یا علاقه‌مندان برای شادی دل ولی‌عصر در این امر کمک کنند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد، فرهنگ‌سازی با برگزاری نشست‌های بصیرتی به‌خصوص برای جشن نیمه شعبان را ازجمله برنامه‌های این سازمان در طول سالیان گذشته برای بدعت زدایی و برگزاری صحیح بر اساس اعتقادات شیعی و اخلاق اسلامی برشمرد.

*احیای شب نیمه شعبان در شش امامزاده یزد

حجت‌الاسلام مجید کرمی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد هم در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار فارس، میلاد حضرت ولی‌عصر (عج) را به عموم شیعیان و دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت تبریک گفت و افزود: همچون سال‌های گذشته و اعیاد و مناسبت‌های مذهبی، مراسم جشن نیمه شعبان در آستان مقدس برخی امامزادگان استان یزد ازجمله 17 امامزاده و بقعه به‌صورت ویژه برگزار می‌شود.

وی افزود: آیین احیای شب نیمه شعبان هم امشب در آستان مقدس امامزاده سید صحرا (ع)، امامزاده ابوجعفر (ع) و امامزاده سید نصرالله (ع) شهر یزد و امامزاده سید ابوالقاسم (بیده) میبد، امامزاده احمد (ع) و امامزاده عباسعلی ابرکوه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/90030

نظر شما