شناسهٔ خبر: 32392360 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بيست و سومين شنبه اعتراضات؛

درگيري پليس و معترضان؛ بازداشت دهها نفر در پاریس

درساعات اولیه اعتراضات مردمی به نظام سرمایه داری دربیست وسومین شنبه اعتراضات 126 نفر درپاریس بازداشت شدند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پاريس، در ساعات اولیه اعتراضات مردمی به نظام سرمایه داری در بیست و سومین شنبه اعتراضات 126 نفر در پاریس بازداشت شدند.

معترضان در مسیر تظاهرات خود با روشن کردن آتش نسبت به سوءاستفاده دولت مکرون از حادثه آتش سوزی کلیسای نوتردام اعتراض شدید خود را اعلام می دارند.
همچنین در برخی نقاط پاریس درگیری پلیس و معترضان و استفاده از گاز اشک آور گزارش شده است.
معترضان فریاد مکرون استعفا. کاستانه دیکتاتور. مرگ بر دولت مردم فریب سر می دهند.

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر نيز گزارش داد، پلیس فرانسه شماری از معترضان را که در اعتراض به سیاست های مکرون رئیس جمهور این کشور تظاهرات می کنند، بازداشت کرد.

هزاران معترض به خیابان های پاریس آمدند
خبرگزاري اسپوتنيک گزارش داد؛ اعتراضات امروز تحت تدابیر شدید امنیتی در پاریس، پایتخت این کشور برگزار می شود. هزاران معترض در حال راهپیمایی در محله "برسی Bercy" پاریس هستند. وزارت اقتصاد و دارایی و نیز وزارت صنعت در این منطقه از پاریس قرار دارد. پنج هزار نیروی پلیس و ژاندارم در پایتخت فرانسه مستقر شده اند.
هزاران تظاهرکننده نیز به سوی ایستگاه شمالی، یکی از شش ایستگاه بزرگ شرکت ملی راه آهن فرانسه در حرکت هستند. به رغم اینکه تظاهرات در این منطقه به علت وجود بناهای تاریخی ممنوع اعلام شده است، تظاهرکنندگان به راهپیمایی به سمت ایستگاه شمالی ادامه می دهند.

<div id="video-display-embed-code_3414310"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2406484/3414310?width=340&height=240"></script></div>

احضار وزیر کشور فرانسه به الیزه
"امانوئل مکرون" رئیس جمهور فرانسه با بالاگرفتن تنش ها در بیست و سومین شنبه اعتراضات در این کشور , وزیر کشورش را به الیزه احضار کرد.
تلویزیون ب اف ام اعلام کرد: جلسه "مکرون" با وزیر کشور به منظور همفکری برای مقابله با سازماندهی جنبش ضدسرمایه داری صورت گرفته است.
از دقایقی پیش (ساعت 14 و سی به وقت فرانسه) درگیری شدیدی بین پلیس ضد شورش و معترضان صورت گرفته است. پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور و اسلحه بسیار خطرناک فلش بال استفاده می کند.
تاکنون در 23 هفته اعتراضات در سراسر فرانسه بیش از 10 نفر کشته و حدود 13 هزار نفر زخمی یا بازداشت شده اند.
 
تصاویر درگیری پلیس فراسه با معترضان در پاریس
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر به طور مستقیم تصاویر تظاهرات معترضان فرانسوی و بازداشت آنها را به دست پلیس این کشور پخش کرد.
<div id="video-display-embed-code_3414457"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2406484/3414457?width=340&height=240"></script></div>
 
معترضان فرانسوی مکرون را دزد خطاب کردند
خبرگزاري رويترز گزارش داد: در بیست و سومین شنبه اعتراضات جنبش ضد نظام سرمایه داری در فرانسه، معترضان امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور را "دزدی" خطاب کردند که خشم مردم این کشور را برانگیخته است.
شبکه تلویزیونی رویترز تصاویری را از نخستین ساعات اعتراضات مردمی پخش کرد و گزارش داد هزاران معترض در حال راهپیمایی در پاریس هستند.
معترضان در مسیر تظاهرات خود آتش روشن می کنند و شعارهایی را سر می دهند تا اعتراض شدید خود را به سیاست های دولت امانوئل مکرون نشان دهند.
"جلیقه های زرد" نماد جنبش ضد نظام سرمایه داری در فرانسه است که تظاهرکنندگان بر تن دارند. بر روی جلیقه های برخی از معترضان شعارهایی نوشته شده است. "مکرون یک دزد است و موجب خشم مردم فرانسه شده است"، از جمله این شعارهاست.
 
زخمی شدن دهها تظاهرکننده در پاریس
شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد دهها نفر در درگیری بین نیروهای پلیس و تظاهرکنندگان در پاریس زخمی و دهها نفر دیگر بازداشت شدند.

نظر شما