شناسهٔ خبر: 32385502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امنیتی که مرهون مجاهدانی گمنام است

شاید بتوان حدیث گهربار پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) را مهم‌ترین اصل در اهمیت امنیت دانست؛ رسول مهربانی می فرماید؛ «نِعمَتانِ مَکفُورَتانِ: الأمنُ والعافِیَةُ؛ دو نعمت است که شکر آنها گزارده نمی‏ شود: امنیّت و سلامتی.»

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ شاید بتوان حدیث گهربار پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) را مهم‌ترین اصل در اهمیت امنیت دانست؛ رسول مهربانی می فرماید؛  «نِعمَتانِ مَکفُورَتانِ: الأمنُ والعافِیَةُ؛ دو نعمت است که شکر آنها گزارده نمی‏شود: امنیّت و سلامتی.»

بی‌شک «امنیت»، یکی از بزرگترین و گواراترین نعمت‌های الهی است که با نعمت سلامتی جسم(تن درستی) برابری می کند، همه مردم به آن نیاز دارند و بدون آن، شادی در زندگی بی مفهوم است؛ ولی به فرموده پیامبراکرم(ص)، کمتر کسی قدر نعمت بزرگ را می داند.

حال چرا قدر این نعمت را کمتر کسی می داند؛ پاسخ کاملا مشخص است؛ مادامی که مردم بهره‌مند از این نعمت هستند؛ همچون ماهی غرق در آب قدرشناس آن نیستند؛ اما وای از روزی که این ماهی از تنگ آبش دور باشد، آن زمان است که قدر نعمت بیش از گذشته برایش نمایان می شود.

آنچه مسلم است؛ امنیت زیربنای توسعه سیاسی، اقتصادی و حتی فرهنگی و هنری شناخته می‌شود، تنها در بستر امنیت است که می‌توان سرمایه‌گذارانی برای رونق اقتصادی و توسعه صنعتی جذب کرد و به واسطه آن در عرصه های سیاست داخلی و خارجی موفق بود.

اگر امروز ملت ایران با وجود توطده‌های مختلف دشمنان نظام اسلامی در امنیت، آرامش و آسایش کامل به سر می برند، مرهون مجاهدت فرزندان ملت در وزارت اطلاعات یا همان سربازان گمنام امام زمان(عج) است، ارزش حقیقی این امنیت زمانی مشخص می شود که بدانیم دورتادور کشور با حضور پایگاه های نظامی و گروهک‌های مختلف تروریستی وابسته به دشمنان نظام همراه است.

البته ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود؛ دشمنان نه تنها در عرصه های امنیتی به دنبال اخلال در امور جاری کشور هستند، بلکه با فتنه‌های به‌روز و تحول یافته، به دنبال توطئه براندازی انقلاب اسلامی است.

امروز اخلال در نظام اقتصادی کشور یکی از برنامه‌های اولویت‌دار بدخواهان نظام اسلامی ایران بوده و در این راستا نیز شاهد نقش‌آفرینی ارزشمند سربازان گمنام امام زمان(عج) در مقابله با عوامل داخلی و خارجی این توطئه هستیم. فارغ از تمامی مسائلی که بدان اشاره شد؛ حقیقت آنست که عامل اصلی توفیقات وزارت اطلاعات را باید در فعالیت اعتقادی و سخت‌کوشی شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج)، و البته اعتماد مردم به این نهاد ارزشی و ولایی جستجو کرد.

باید دانست که امنیت در کشور برقرار نمی‌شود؛ مگر با همکاری خود مردم، به یقین اگر اهمیت امنیت در جامعه برای اقشار مختلف آشکار شود، مردم خود حافظ امنیت و هم‌یار سربازان گمنام خود در وزارت اطلاعات خواهند بود، چنانکه پیش از این نیز بسیاری از توطئه ها و فتنه‌های دشمن با هوشیاری و آگاهی مردم و همکاری با فرزندان خود در وزارت اطلاعات نقش بر آب شده است.

نظر شما