شناسهٔ خبر: 32340881 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پیگیری برای اجرای طرح «هر مسجد یک خانه» در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی طرح هر مسجد یک خانه برای مناطق سیل زده را هوشمندانه دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، حجت‌الاسلام «علی مصائبی» اظهار داشت: بی‌شک مردم همیشه در صحنه  ایرانی اسلامی چه در زمان جنگ و چه امروز در خصوص هر حادثه طبیعی و غیرطبیعی پای کار بوده‌اند که باید قدردان باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: مردم شریف ایران اسلامی در تمام عرصه‌‌هایی که نیاز بوده همواره پای کار بودند و با تمام توان خود در هر میدانی حاضر شده اند و با مسؤولیت‌پذیری به موقع توانستند از گسترش حوادث جلوگیری کنند.

وی گفت: طرح هر مسجد یک خانه در مناطق سیل زده به دلیل خرابی‌هایی که پدیده آمده بسیار به جا و شایسته است اما در کنار حضور موثر مردم پای کار، مدیریت و زمینه‌سازی لازم خالی از لطف نیست و بدون آن طرح ابتر خواهد ماند.

مصائبی با تاکید بر حضور دولت در صحنه اظهار داشت: اینکه مردم با کمک مساجد این طرح را جلو خواهند برد امری انکارناپذیر است اما نمی‌شود بدون برنامه این طرح را به موفقیت رساند چرا که با وجود مساجد، خیران، محله‌ها و خود مردم کارهای بسیار بزرگ‌تر از این هم انجام شده است.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد برای عملیاتی شدن آن که بسیار طرح هوشمندانه‌ای است باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که استان‌ها تقسیم‌بندی شده و هر منطقه به استانی تحویل داده شود و در کنار آن دولت نیز باید شرایط، ابزار، ادوات و مصالح را تسهیل کند تا کار با روندی مناسب به نتیجه مطلوب برسد.

نظر شما