شناسهٔ خبر: 32395502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جرئیات همایش بین المللی «فقه گردشگری» تشریح شد

همایش بین المللی «فقه گردشگری» به همت جامعه المصطفی العالمیه طی چهارم و پنجم اردیبهشت در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «مهدی بخت آور» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز اظهار داشت: نخستین همایش بین المللی فقه گردشگری با حضور نخبگان و گردشگران بیش از ۵۰ ملیت جهان ۴ و ۵ اردیبهشت ماه در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

رییس همایش و مدیر جامعه المصطفی العالمیه تبریز ادامه داد: سال گذشته تبریز پایتخت گردشگری اسلامی انتخاب شده بود و یکی از محور های اصلی این همایش نگاه فقهی به گردشگری اسلامی است.

حجت الاسلام بخت آور با بیان این‌که این همایش در ۶ محور اصلی برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: ماهیت شناسی و مبانی فقه گردشگری، جایگاه گردشگری در آموزه­های دینی، ابعاد و قلمرو فقه گردشگری در حوزه­ها و انواع گردشگری، فقه گردشگری؛ شهر اسلامی و حقوق گردشگران، جایگاه گردشگری در نظام اداری حقوقی ایران و تبریز و الگوی شهر مطلوب اسلامی محورهای اصلی اسن همایش هستند.

وی ادامه داد: ۲۵۰ مقاله از محققین کشور های مختلف به دبیرخانه علمی این همایش ارسال شده است و این همایش با حضور بیش از ۳۰۰ محقق ملی و بین المللی از ۵۰ ملیت مختلف در تبریز حضور خواهند داشت.

مدیر جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی تبریز افزود: معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، قایم مقام وزیر امور خارجه و حضرت آیت الله اعرافی، رییس حوزه های علمیه کل کشور و‌ رییس هیئات امنای جامعه المصطفی العالمیه بعنوان سخنرانان افتتاحیه این همایش خواهند بود.

صاحبان ۱۰ مقاله برتر همایش معرفی و تجلیل خواهند شد

حجت الاسلام قربانی دبیر علمی این همایش نیز گفت: کمیته های علمی و تخصصی متشکل از ۱۵ استاد برجسته حوزه و دانشگاه از تبریز، تهران و قم تشکیل شده و بیش از ۵۰ نفر از داوران علمی حوزوی ‌و دانشگاهی مقالات رسیده به همایش را بررسی کرده اند.

وی در ادامه تعداد مقالات رسیده به این همایش را نزدیک ۲۵۰ مقاله اعلام کرد و گفت: مقاله هایی از کشور هایی مانند آفریقای جنوبی، افغانستان، ترکیه، هندوستان، آذربایجان به این همایش رسیده است که حدود ۱۵۰ مقاله در داوری پذیرفته شده و ۵۸ مقاله بعنوان برگزیده انتخاب شده اند و از این میان ۱۰ مقاله عنوان برتر را کسب کرده اند.

حجت الاسلام قربانی ادامه داد: سه مهمان بین المللی که در حوزه گردشگری اسلامی دارای رتبه های برتر از کشور مالزی، هندوستان و ایران بعنوان سخنرانان اصلی در اجلاس افتتاحیه خواهند بود.

وی در ادامه از برگزاری کمیسیون تخصصی به زبان انگلیسی با موضوع ظرفیت ها، چالش ها و راهکار های کردشگری اسلامی در کشور های اسلامی در حاشیه این همایش خبر داد و گفت: مجموعه مقالات برگزیده در شش کمیسیون تخصصی بررسی خواهند شد.

نظر شما