شناسهٔ خبر: 32378525 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

رئیس جمهور برای بازدید از مناطق سیل‌زده وارد خرم آباد شد

عکسی از روحانی در منطقه سیل زده پلدختر/ بازدید از روستای شوره در ایلام

رئیس جمهور به منظور بازدید از مناطق سیل زده استان لرستان، بررسی اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات و جبران خسارات و دیدار با مردم سیلزده این‌استان، وارد فرودگاه خرم آباد شد

صاحب‌خبر -

رئیس جمهور به منظور بازدید از مناطق سیل زده استان لرستان، بررسی اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات و جبران خسارات و دیدار با مردم سیلزده این‌استان، وارد فرودگاه خرم آباد شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در ادامه روند رسیدگی‌ها و ساماندهی اوضاع در مناطق سیل زده کشور و دیدار با مردم و بازدید از مناطق سیل زده لرستان، با استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی از مسوولان ارشد محلی وارد فرودگاه خرم آباد شد.

رئیس جمهور بلافاصله پس از ورود به استان لرستان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران لرستان شرکت می کند و در ادامه عازم مناطق سیل زده این استان می شود.

اولین عکس از حضور حسن روحانی در منطقه پلدختر

رئیس جمهور با حضور در شهرستان پلدختر ضمن بازدید از این منطقه سیل زده، با توضیحات مسئولان و گفت و گوی صمیمانه با مردم غیور این شهرستان در جریان روند امدادرسانی، رفع مشکلات و میزان و نحوه امدادرسانی به مردم سیلزده قرار گرفت و بر ضرورت اتخاذ اقدامات لازم در جهت بازگشت هرچه زودتر روند زندگی عادی به این منطقه تاکید کرد.

حجت الاسلام حسن روحانی روز شنبه و بلافاصله پس از شرکت در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان لرستان  عازم مناطق سیلزده پلدختر شد و از این منطقه که در اثر سیل و آبگرفتگی دچار خسارت شده بازدید کرد.

مردم پلدختر با خوش آمدگویی، استقبال و قدردانی از الطاف ملت عزیز ایران و خدمت رسانی های شبانه روزی دولت و نیروهای مسلح  برای امدادرسانی، رفع آبگیری و گل و لای ناشی از سیل از معابر و منازل مسکونی، در گفت و گوی صمیمانه با دکتر روحانی، مشکلات و دغدغه های خود را مطرح کردند و رئیس جمهور نیز دستورات لازم را برای حل مشکلات آنان صادر کرد.

بازدید روحانی از روستای سیل زده شوره در استان ایلام

رئیس جمهور از روستای سیل زده شوره از توابع بخش ماژین در استان ایلام بازدید کرد.

‌به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در بدو ورود از سوی استاندار ایلام و نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مقامات و مسئولان ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس جمهور سپس از روستای سیل زده شوره از توابع بخش ماژین بازدید و با توضیح مسوولان این منطقه در جریان روند امداد رسانی، اسکان موقت و چگونگی خسارت‌های وارد شده به منازل، باغ‌ها، محل‌های نگهداری دام و طیور و زمین‌های کشاورزی این روستا و روستاهای همجوار آن قرار گرفت.

روحانی همچنین در فضایی صمیمی با اهالی روستای شوره گفتگو و پس از اطلاع از برخی مشکلات و کمبودهای موجود در این منطقه برای مردم ، دستورات لازم را به مسوولان مرتبط جهت تسریع در روند رسیدگی‌ها صادر کرد.

--

روحانی: بازسازی پلدختر، معمولان و مناطق آسیب‌دیده در اولویت است/ تا پایان کار کنار مردم هستیم

رئیس جمهور در جمع مردم سیل‌زده پلدختر با تأکید بر اینکه قلب همه مردم ایران در این ایام در کنار شما بود و برای شما می‌تپید، تصریح کرد: بازسای پلدختر، معمولان و روستاهای آسیب‌دیده استان لرستان که خسارات سنگینی دیده‌اند، در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و قرارگاه بازسازی و سازندگی زمینه‌های لازم را برای مردم این مناطق مهیا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی اظهار داشت: فراموش نمی‌کنم در لحظاتی که سیل شما را محاصره کرده بود و دسترسی به پلدختر امکان نداشت و به صورت مداوم با استاندار در تماس بودم و همه مردم و دولت نگران سلامت و جان مردم پلدختر بودند. در اولین صبح پس از حادثه سیل مطلع شدیم که جان عزیز مردم پلدختر به سلامت است و همه ما خوشحال شدیم گرچه با خسارت سنگینی مواجه شدید.

رئیس جمهور گفت: مردم غیور پلدختر در زمان دفاع مقدس فداکاری، ایثارگری و دلاوری از خود نشان دادند. دست توسل ما به سوی کسی دراز است که منجی عالم بشریت است و نجات دنیا و ایران به دست ایشان اتفاق خواهد افتاد.

روحانی تأکید کرد: امروز در سایه توجهات امام عصر (عج) است که در برابر مشکلات مقاومت و ایثارگری این مردم رخ داد و همچنین مردم ایران زمین، سیل مهربانی و ایثار خود را نثار پلدختر کردند.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش‌ها و ایثارگری‌های ارتش، بسیج، سپاه، دولت، ملت عزیز ایران و همچنین استان‌های معین سراسر کشور برای کمک به مردم آسیب‌دیده پلدختر تأکید کرد: در اینجا اعلام می‌کنم مسئولیت بازسازی همه مناطق ویران شده با فرماندهی وزیر کشور است و دستور می‌دهم که پلدختر، معمولان و روستاهای آسیب‌دیده که خسارات سنگینی دیده‌اند در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد و قرارگاه بازسازی و سازندگی زمینه‌های لازم را برای شما مهیا خواهد کرد.

روحانی با بیان اینکه با خرید زمین‌های لازم بلافاصله ساخت و ساز منازل جدید و بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده آغاز خواهد شد، گفت: نحوه جبران خسارات کشاورزان و مردم در جلسه هیأت دولت تصویب شده است و پرداخت خواهد شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: به رئیس بنیاد مسکن دستور می‌دهم که مردم این سرزمین وفادار و پاسدار آرمان‌های انقلاب اسلامی که در ۸ سال زمان جنگ، دلاوری‌ها از خود نشان دادند و امروز نیازمند و خواستار آن هستند که دولت با همه توان در کنار آنان باشد، هر چه سریع‌تر خانه‌سازی و جبران خسارات آغاز شود.

روحانی تأکید کرد: در شب میلاد امام عصر (عج) قول می‌دهم که دولت تا پایان در کنار شما خواهد بود و شما را فراموش نخواهد کرد و به صورت هفتگی و روزانه از این مناطق خبرگیری به عمل می‌آید تا شرایط زندگی به حالت عادی و معمولی بازگردد.

---

روحانی از روستای چم‌مهر بازدید کرد/ دولت تا اتمام بازسازی خرابی‌ها در کنار مردم خواهد بود

رئیس جمهور در ادامه بازدید از مناطق سیل زده استان لرستان از روستای چم‌مهر از توابع شهرستان پلدختر بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در بازدید از روستای چم‌مهر ضمن گفتگوی صمیمانه با مردم این روستا و اطلاع از آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم، دستورات لازم را به وزیر کشور برای حل هر چه سریع‌تر مشکلات این بخش صادر و تأکید کرد: دولت تا اتمام بازسازی خرابی‌ها و جبران خسارات در کنار مردم مناطق سیل‌زده خواهد بود.

 

کلمات کلیدی

رئیس جمهور ایران

خرم آباد

سیل لرستان

نظر شما