شناسهٔ خبر: 66387314 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

بمب‌گذار استانبول به ۱۸۰۰ سال حبس محکوم شد

زنی که در نوامبر ۲۰۲۲، یک وسیله انفجاری در خیابان استقلال استانبول جاسازی کرده بود، به هفت بار حبس ابد به همراه یکهزار و ۷۹۰ سال حبس اضافی محکوم شد.

صاحب‌خبر -

زنی که در نوامبر 2022، یک وسیله انفجاری در خیابان استقلال استانبول جاسازی کرده بود، به هفت بار حبس ابد به همراه یکهزار و  790 سال حبس اضافی محکوم شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، در ساعت 16:20 عصر 13 نوامبر 2022 در خیابان استقلال منطقه بی‌اغلو استانبول ترکیه انفجاری رخ داد که در نتیجه آن 6 نفر کشته شدند و 99 نفر دیگر زخمی شدند.
طبق گزارش راشاتودی، نیروهای ویژه و پلیس ترکیه در عملیاتی ضدتروریستی در فاصله کمتر از یک روز بعد از انفجار در استانبول، به محل اختفای زنی که بمب را در خیابان رها کرده بود، یورش برده و او را دستگیر کردند.
اداره امنیت استانبول بعد از بازجویی از این فرد اعلام کرد که نام او «احلام البشیر» و تبعه سوری است که اعتراف کرده توسط گروهک تروریستی «پ.ک.ک» به‌عنوان یک افسر اطلاعاتی آموزش دیده و از طریق منطقه عفرین در ادلب (سوریه) وارد خاک ترکیه شده است.طبق گزارش راشاتودی، البشیر در دادگاه حاضر به دفاع از خود نشد و قاضی دادگاه چنین حکمی را برای او صادر کرد.

 

نظر شما