شناسهٔ خبر: 32375183 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ايران عمليات تروريستي اخير در پاکستان را به شدت محکوم کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران عمليات تروريستي اخير در جاده اوماره به گوادر را که منجر به جانباختن ١٤ تن از نيروهاي نظامي و امنيتي پاکستان شد، به شدت محکوم و با دولت، مردم و ارتش پاکستان ابراز همدردي کرد.

به گزارش جمعه شب ايرنا از وزارت خارجه، سيد عباس موسوي تاکيد کرد: تروريسم پديده شومي است که جز با همکاري همه جانبه کشورهايي که قرباني آنند از بين نخواهد رفت.
وي تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران آمادگي خود را براي هرگونه همکاري با دولت برادر و همسايه پاکستان در تمام عرصه هاي اطلاعاتي، امنيتي و عملياتي براي مبارزه با تروريسم اعلام مي نمايد.
به گزارش ايرنا، مهاجمان مسلح که يونيفورم نيروهاي سپاه مرزي پاکستان را به تن داشتند، بامداد روز گذشته (پنجشنبه) يک اتوبوس مسافربري را متوقف کرده و با مشخصاتي که از قبل در اختيار داشتند، 14 نفر را پياده کرده و آنان را به رگبار بستند.
گروه 'براس' که ائتلافي از سه گروه غيرقانوني شامل ارتش آزادي طلب بلوچ، جبهه آزادي بلوچستان و نيروهاي محافظ بلوچ است، در بيانيه اي مسئوليت اقدام تروريستي روز پنجشنبه در جاده «مَکران - گوادر» را برعهده گرفت.
به گفته منابع محلي، 10 نفر از نيروي دريايي و همچنين يک نفر از نيروي هوايي در ميان کشته شدگان هستند.
«عارف علوي» رئيس جمهوري و «عمران خان» نخست وزير پاکستان حمله تروريستي اخير در ايالت بلوچستان را به شدت محکوم کردند.
ايالت بلوچستان پاکستان سالهاست که از خشونت و تروريسم رنج مي برد، طي ماه هاي اخير نيز اين استان با تعدادي از چالش هاي امنيتي مواجه بوده و پرسنل امنيتي در اين ايالت اغلب در انفجارهاي جاده اي و حملات انتحاري هدف قرار گرفته اند.
هفته گذشته نيز در پي دو انفجار تروريستي در شهرهاي «کويته و چمن» ايالت بلوچستان 22 نفر کشته و دست کم 50 نفر زخمي شدند.
گروه تروريستي داعش مسئوليت حمله انتحاري در کويته را برعهده گرفت که در پي آن 10 عضو جامعه شيعيان هزاره نيز جان خود را از دست دادند.
شبد**1953**1379
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما