شناسهٔ خبر: 66768383 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

هند یک روز عزای عمومی اعلام کرد

19 دی آنلاین: دولت هند به مناسبت شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران فردا (سه‌شنبه ۲۱ می برابر با اول خرداد) را عزای عمومی اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری لایو مینت هند، دولت هند پس از اعلام خبر شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در سانحه سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی، روز سه‌شنبه اول خردادماه را عزای عمومی اعلام کرد. 

براساس این گزارش، پرچم ملی در سراسر هند مقابل تمام ساختمان‌ها شامل ساختمان‌های دولتی به حالت نیمه افراشته در خواهد آمد و در این روز هیچ برنامه سرگرمی رسمی وجود نخواهد داشت. 

وزارت کشور هند با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی نوشت: دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سانحه سقوط بالگرد دار فانی را وداع گفتند. دولت هند به نشانه احترام به روح درگذشتگان یک روز عزای عمومی در تاریخ ۲۱ می ۲۰۲۴ (سه شنبه یکم خرداد) در سراسر کشور اعلام کرده است. 

در این بیانیه آمده است: در روز عزاداری، پرچم ملی در تمام ساختمان‌هایی که پرچم ملی به‌طور منظم در آنها به اهتزاز در می‌آید، نیمه افراشته خواهد شد و هیچ گونه سرگرمی رسمی در آن روز وجود نخواهد داشت. 

در پی درگذشت رئیس جمهور رئیسی، نارندرا مودی تسلیت خود را ابراز کرد و نوشت که هند در این زمان غم و اندوه در کنار ایران می ایستد.

سوبرامانیام جایشنکار، در پستی در ایکس نوشت: از شنیدن خبر درگذشت دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در سقوط هلیکوپتر بسیار شوکه شدم. دیدارهای متعدد من با آنها را به یاد بیاورید، آخرین بار در ژانویه ۲۰۲۴ بود. 

وی افزود: ما به خانواده های آنها تسلیت می گوییم. ما در زمان وقوع این فاجعه در کنار مردم ایران هستیم.

نظر شما