شناسهٔ خبر: 66757878 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عزای عمومی در برخی کشور‌ها در پی شهادت آیت الله رئیسی

در پی شهادت آیت الله رئیسی، ریاست جمهور کشورمان و هیئت همراه در حادثه سقوط بالگرد، برخی کشورهای جهان عزای عمومی اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

اعلام عزای عمومی در برخی کشورهای جهان در پی شهادت آیت الله رئیسی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ در پی شهادت آیت الله رئیسی، ریاست جمهور کشورمان و هیئت همراه در حادثه سقوط بالگرد، برخی کشورهای جهان عزای عمومی اعلام کردند.  

اعلام عزای عمومی در هند به مناسبت شهادت خادم جمهور ایران

دولت مرکزی هند به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران و همراهانش فردا را در سراسر هند عزای عمومی اعلام کرد.

در بیانیه دولت هند آمده است او دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر اثر سانحه سقوط بالگرد دارفانی را وداع گفتند. به احترام این مقام‌های جان باخته، دولت هند تصمیم گرفته است یک روز عزای عمومی (سه شنبه) در سراسر هند برگزار شود.

در روز عزا، پرچم ملی در سراسر هند به صورت نیمه افراشته در می‌آید و هیچ برنامه سرگرمی رسمی در آن روز برگزار نمی‌شود.

سه روز عزای عمومی در لبنان

دولت لبنان اعلام کرد، برای همدردی با ملت ایران، در پی سانحه بالگرد رئیس جمهور اسلامی ایران و شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش با نیمه افراشتن پرچم لبنان، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

اعلام عزای عمومی در پاکستان برای شهادت آیت الله رئیسی

پاکستان همزمان با شهادت جانسوزانه آیت الله رئیسی و هیئت بلندپایه همراه ایشان در حادثه سقوط بالگرد در این کشور عزای عمومی اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان در پیامی شهادت دکتر سید ابراهیم رئیسی و هیئت بلندپایه همراه ایشان در حادثه دردناک سقوط بالگرد را تسلیت گفت.

وی در پیام تسلیت خود اعلام کرد: پاکستان به نشانه احترام به رئیس جمهور ایران و همراهانش و همبستگی با ایران یک روز عزای عمومی برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پاکستان کمتر از یک ماه پیش در سفری تاریخی میزبان رئیس جمهور ایران بود، افزود: پرچم پاکستان به نشانه غم شهادت مقامات ایرانی نیمه افراشته خواهد شد.

نخست وزیر پاکستان قرار است تا دقایقی دیگر با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد رسماً مراتب تسلیت و همدردی این کشور را به دولت و مردم ایران ابلاغ کند.

نظر شما