شناسهٔ خبر: 32375056 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایران عملیات تروریستی اخیر در پاکستان را به شدت محکوم کرد

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عملیات تروریستی اخیر در جاده اوماره به گوادر را که منجر به جانباختن ١٤ تن از نیروهای نظامی و امنیتی پاکستان شد، به شدت محکوم و با دولت، مردم و ارتش پاکستان ابراز همدردی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمعه شب ایرنا از وزارت خارجه، سید عباس موسوی تاکید کرد: تروریسم پدیده شومی است که جز با همکاری همه جانبه کشورهایی که قربانی آنند از بین نخواهد رفت.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با دولت برادر و همسایه پاکستان در تمام عرصه های اطلاعاتی، امنیتی و عملیاتی برای مبارزه با تروریسم اعلام می نماید.
به گزارش ایرنا، مهاجمان مسلح که یونیفورم نیروهای سپاه مرزی پاکستان را به تن داشتند، بامداد روز گذشته (پنجشنبه) یک اتوبوس مسافربری را متوقف کرده و با مشخصاتی که از قبل در اختیار داشتند، 14 نفر را پیاده کرده و آنان را به رگبار بستند.
گروه 'براس' که ائتلافی از سه گروه غیرقانونی شامل ارتش آزادی طلب بلوچ، جبهه آزادی بلوچستان و نیروهای محافظ بلوچ است، در بیانیه ای مسئولیت اقدام تروریستی روز پنجشنبه در جاده «مَکران - گوادر» را برعهده گرفت.
به گفته منابع محلی، 10 نفر از نیروی دریایی و همچنین یک نفر از نیروی هوایی در میان کشته شدگان هستند.
«عارف علوی» رئیس جمهوری و «عمران خان» نخست وزیر پاکستان حمله تروریستی اخیر در ایالت بلوچستان را به شدت محکوم کردند.
ایالت بلوچستان پاکستان سالهاست که از خشونت و تروریسم رنج می برد، طی ماه های اخیر نیز این استان با تعدادی از چالش های امنیتی مواجه بوده و پرسنل امنیتی در این ایالت اغلب در انفجارهای جاده ای و حملات انتحاری هدف قرار گرفته اند.
هفته گذشته نیز در پی دو انفجار تروریستی در شهرهای «کویته و چمن» ایالت بلوچستان 22 نفر کشته و دست کم 50 نفر زخمی شدند.
گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله انتحاری در کویته را برعهده گرفت که در پی آن 10 عضو جامعه شیعیان هزاره نیز جان خود را از دست دادند.
شبد**1953**1379

نظر شما