شناسهٔ خبر: 32371285 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مبارزه با ملخ صحرايي به پنج شهرستان سيستان و بلوچستان رسيد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - زاهدان- ايرنا- رئيس سازمان جهاد کشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: 12هزار و 570 هکتار از مراتع شهرستانهاي کنارک، چابهار، قصرقند، نيکشهر و دلگان عليه ملخ صحرايي سمپاشي شده است.

غلام حيدر زورقي روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با توجه به آخرين گزارش ارسالي از سازمان خواروبار کشاورزي(فائو) مبني بر هجوم دسته هاي ملخ از استان هاي ديگر به سيستان و بلوچستان مبارزه با اين آفت از 13 اسفند پارسال در اين استان آغاز شد.
وي افزود: پنج هزار و 970 هکتار از سطح سمپاشي شده مراتع در جنوب سيستان و بلوچستان به ملخ بالغ و 6هزار و 600 هکتار به پوره (بچه ملخ) اختصاص داشت.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي سيستان و بلوچستان افزود: بيشترين سطح مبارزه با ملخ صحرايي با هفت هزار و 140هکتار به کنارک اختصاص دارد.
وي از حمله ملخ هاي صحرايي به مزارع کشاورزي به عنوان تهديدي براي امنيت غذايي نام برد و افزود: اگر در مبارزه با اين آفت خطرناک غفلتي انجام شود امنيت اقتصادي را که از ارکان امنيت ملي است تهديد مي کند.
زورقي بيان کرد: مبارزه با ملخ صحرايي در سيستان و بلوچستان بدون تخصيص اعتبار از محل منابع داخلي استان در حال انجام است.
وي تاکيد کرد: ضروريست اعتبارات ملي با توجه به درخواست استان مورد توجه قرار گيرد.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي سيستان و بلوچستان بيان کرد: از آنجايي که بر اساس اعلام سازمان خواروبار کشاورزي(فائو) مرحله بعدي حمله ملخ به اين استان در راه است ديده باني و مبارزه با ملخ صحرايي با جديت همچنان ادامه دارد.
وي افزود: دسته هاي پر تراکم اين ملخ ها هر نوع سرسبزي اعم از علوفه، غلات، صيفي جات و حتي علف هاي هرز را که در مسير خود ببينند مورد هجوم قرار داده و از بين مي برند.
7316**3213
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما