شناسهٔ خبر: 32363427 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ديدار رئيس کل بانک مرکزي با سفير سوئيس

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - رئيس کل بانک مرکزي با مارکوس لايتنر، سفير سوئيس در تهران ديدار کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، سفير سوئيس در اين ديدار ضمن تاکيد بر عزم آن کشور بر تقويت روابط بانکي و مالي با ايران گفت: کشور سوئيس همواره روابط بانکي و مالي مناسبي با جمهوري اسلامي ايران داشته است و تحريم ها و محدوديت هاي آمريکا نبايد موجب محدوديت روابط بانکي شود.
وي با اشاره به اينکه دولت سوئيس پيگيري هاي لازم را براي تقويت مناسبات تجاري و بانکي و همچنين گشايش مجدد کانال بانکي ميان ايران و سوئيس انجام داده است، افزود: به زودي شاهد افزايش تبادلات بانکي ميان دو کشور خواهيم بود.
رئيس کل بانک مرکزي نيز در اين ديدار با تأکيد بر توسعه روابط مالي و تجاري در راستاي منافع طرفين، عنوان کرد: جمهوري اسلامي ايران،‌ از تلاش ها و پيگيري هاي دولت سوئيس استقبال مي کند و ارتقاي تجارت با سوئيس را در راستاي منافع دو کشور ارزيابي مي کند.
همتي ادامه داد: تسريع در گشايش کانال بانکي ميان دو طرف، مي تواند نشانه مثبتي از حرکت دولت ها به سمت هماهنگ سازي سياست هاي تجاري و مالي بين المللي خود بر اساس منافع متقابل و نه بر اساس فشارهاي خارجي تلقي شود و اين روند بايد مورد حمايت و تقويت قرار گيرد.
رئيس کل بانک مرکزي در پايان خاطر نشان کرد: جمهوري اسلامي ايران، بدون توجه به فشارهاي آمريکا و بر اساس منافع ملي خود، توسعه روابط تجاري و بانکي با ساير کشورها را دنبال مي کند.
-->

نظر شما