شناسهٔ خبر: 32359167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاد حوزه و دانشگاه:

پرفسور لگنهاوزن با مطالعه نهج البلاغه مسلمان شد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: پرفسور لگنهاوزن با مطالعه نهج البلاغه مسلمان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «ابوالفضل ساجدی» درآیین نکوداشت پرفسور «محمد لگنهاوزن» که امروز (پنجشنبه 29 فروردین) در موسسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: از جمله اهداف قطب علمی فلسفه دین، توجه و شناسایی و معرفی و تجلیل بزرگان این رشته به شمار می آید و اندیشه های این رشته را تبیین کرده و به سوالات این رشته پاسخ می دهد.


دبیر محترم علمی آیین افزود: با همکاری موسسه آموزش عالی امام خمینی قرار شد این مراسم برگزار شود و آیت الله مصباح یزدی نیز مصاحبه مفصلی در این زمینه انجام دادند که منتشر خواهد شد.


وی تصریح کرد: همه خود را مدیون این شخصیت عظیم می دانند چرا که وی آمریکا را ترک کرد و به ایران آمد. روند علمی و تغییراتی که برای ایشان اتفاق افتاد تا در ایران حضور پیدا کند بسیار جالب است.


ساجدی اظهار داشت: پرفسور لگنهاوزن 10 سال در دانشگاه تگزاس استاد بود اما به خاطر حقیقت جویی، مسیر زندگی خود را تغییر داده و به ایران آمد و در راه استقرار در ایران زحمات طاقت فرسایی را متحمل شد.


وی عشق و علاقه لگنهاوزن به حقیقت را درس آموز توصیف کرد و ادامه داد: گرایش ایشان به اسلام در نتیجه مطالعه کتاب نهج البلاغه بود و بر این اساس به صورت مستقیم وارد مذهب تشیع شد.


دبیر علمی آیین تأکید کرد که لگنهاوزن ابتدا با دعوت موسسه حکمت و فلسفه به تهران آمد و در سفر به قم با آیت الله مصباح ملاقات کرد و به تدریج در حال رفت و آمد به قم بود تا اینکه ساکن قم شد.


وی خاطرنشان ساخت: حضور ایشان در ایران با افزایش علاقه شدید به فلسفه همراه شد و بر این اساس استقبال دانش پژوهان از ایشان بسیار گسترده بود.


ساجدی با اشاره به اینکه لگنهاوزن در ابتدا با مشکلات فراوانی روبرو بود، گفت: وی استاد برجسته فلسفه بود و به صورت متواضعانه با علاقه مندان فلسفه ارتباط یافت، اما یکی از مشکلات اینست که متاسفانه کتاب های ایشان به زبان فارسی ترجمه نشده است.

نظر شما