شناسهٔ خبر: 32356118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دکتر ولایتی در جلسه شورای دانشگاه آزاد استان کرمان:

ارتقای اقدامات فرهنگی و دینی از مهمترین اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی

خبرگزاری صداوسیما

رئیس هیئت مؤسس و امناء دانشگاه آزاد اسلام تاکید کرد مدیران دانشگاه با همه امکانات از استادان و دانشجویان محقق و مؤلف حمایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مر کز کرمان رئیس هیئت مؤسس و امناء دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی این استان که با حضور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد ،گفت: این مجموعه در دوره جدید باید دانشگاهی در تراز مورد توقع مقام معظم رهبری باشد.
دکتر ولایتی با اشاره به ظرفیت های ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی افزود: باید بتوانیم در حوزه‌های علم، تحقیق و فرهنگ، بیش از گذشته فعالیت کنیم و می‌توانیم در ارتقای کیفیت آموزش ، پژوهش و مسائل فرهنگی و اعتقادی، استانداردها را افزایش داده و گام مهمی را برداریم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وضع فرهنگی دانشگاه در حال رشد و در مسیر تحول قرار دارد و خانواده‌ها به تربیت فرزندانشان براساس آموزه‌های اسلامی و سنت های ایرانی اهمیت می دهند و نباید اعتماد آنان به دانشگاه‌ها از بین برود و بر همین اساس فعالیت‌های اعتقادی و فرهنگی مستمری را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد
دکتر ولایتی با تأکید بر اینکه پژوهش باید مساله محور باشد گفت: اگر پژوهش در دانشگاه تقویت و با شرکتهای اقتصادی همکاری شود، شاهد خدمات عظیمی در حوزه‌های مختلف به کشور و مردم خواهیم بود.
رئیس هیئت امناء دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: رساله‌های علمی باید با خط و مشی اقتصادی کشور همخوانی داشته باشد و گوشه‌ای از مشکلات را حل کند و اساتید با دقت بیشتری به راهنمایی دانشجویان بپردازند.
دکتر ولایتی با اشاره به  پایه ریزی معاونت علوم انسانی در دانشگاه برای نخستین بار افزود: معتقدیم در این حوزه دیدگاه های فراوانی برای طرح وجود دارد،زیرا صرف تدریس کتاب‌های ترجمه شده در حوزه علوم انسانی که به نوعی ترویج فرهنگ غربی محسوب می‌شود ، نقطه ضعف است و باید بر اساس توانمندی‌هایی حوزه‌های علوم انسانی حرکت کنیم.
دکتر ولایتی اذعان کرد: اساتید توانمند و فرهیخته، سرمایه‌های عظیم در دانشگاه‌ها قلمداد می‌شوند و می‌توان با استفاده از تجربیات آن‌ها کیفیت فعالیت‌های علمی و پژوهشی را ارتقا بخشید.
وی با تأکید بر لزوم رعایت نظم و انضباط استادان و دانشجویان و سخت گیری لازم برای ارتقای کیفیت آموزشی افزود: استادان و دانشجویان محقق و مؤلف می‌توانند زمینه گسترش علوم مختلف را مهیا و  با چاپ منابع معتبر داخلی از هجوم فرهنگی غرب دوری کنند و مدیران دانشگاه  هم می‌توانند با تمام امکانات از استادان و دانشجویان محقق و مؤلف حمایت  و در زمینه چاپ کتاب‌های ارزشمند علمی و آموزشی تلاش کنند.
پیش از این ، دکتر ولایتی با حضور در گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی استان به مقام شامخ شهدا با قرائت فاتحه و نثار گل ادای احترام کرد و سپس با استقبال رئیس ، هیئت رئیسه ، کارمندان و جمعی از دانشجویان در این جلسه حضور یافت.

نظر شما