شناسهٔ خبر: 32349994 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ولايتي: رساله هاي علمي با مشي اقتصادي همخواني داشته باشد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - کرمان - ايرنا- رئيس هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي با تاکيد براينکه رساله‌ هاي علمي بايد با خط و مشي اقتصادي کشور همخواني داشته باشد و گوشه ‌اي از مشکلات را حل کند گفت: اساتيد با دقت بيشتري در اين خصوص به راهنمايي دانشجويان بپردازند.

به گزارش ايرنا، علي اکبر ولايتي شامگاه چهارشنبه در نشست هيات رئيسه دانشگاه آزاد اسلامي کرمان با بيان اينکه پژوهش بايد مساله محور باشد افزود: اگر پژوهش در دانشگاه تقويت شود و با شرکت ‌هاي اقتصادي همکاري شود؛ شاهد خدمات عظيمي در حوزه‌ هاي مختلف به کشور و مردم خواهيم بود.
وي با بيان اينکه اساتيد توانمند و فرهيخته، سرمايه ‌هاي عظيم در دانشگاه ‌ها قلمداد مي ‌شوند و مي‌ توان با استفاده از تجربيات آن‌ ها کيفيت فعاليت ‌هاي علمي و پژوهشي را ارتقا بخشيد گفت: بايد در ارتقاي کيفيت آموزش، پژوهش و مسائل فرهنگي و اعتقادي، استانداردها را افزايش داد.
رئيس هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اينکه وضعيت فرهنگي دانشگاه آزاد در حال رشد و در مسير تحول قرار دارد افزود: دانشگاه آزاد به تربيت فرزندان اين مرز و بوم براساس آموزه‌ هاي اسلامي و سنت هاي ايراني اهميت مي دهد.
ولايتي تصريح کرد: برنامه ريزي فعاليت‌ هاي اعتقادي و فرهنگي مستمر در دانشگاه آزاد اسلامي از اهداف مهم در دانشگاه است.
رئيس هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به ظرفيت هاي ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامي افزود: بايد بتوانيم در حوزه‌ هاي علم، تحقيق و فرهنگ، بيش از گذشته فعاليت کنيم.
ولايتي با بيان اينکه براي نخستين بار معاونت علوم انساني در دانشگاه پايه ‌ريزي شده است گفت: اعتقاد داريم که در اين حوز ديدگاه هاي فراواني وجود دارد.
وي با اشاره به اينکه صرف تدريس کتاب‌ هاي ترجمه شده در حوزه علوم انساني به نوعي ترويج فرهنگ غربي محسوب مي شود و در واقع يک نقطه ضعف است تاکيد کرد: بايد بر اساس توانمندي‌ هايي که در حوزه ‌هاي علوم انساني داريم، حرکت کنيم.
رئيس هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به اينکه رعايت نظم و انضباط اساتيد و دانشجويان و سخت گيري لازم براي ارتقاي کيفيت آموزشي ضروري است افزود: اساتيد و دانشجويان محقق و مؤلف مي‌ توانند زمينه گسترش علوم مختلف را فراهم سازند و مي ‌توان با چاپ منابع معتبر داخلي از هجوم فرهنگي غرب دوري کرد.
ولايتي تصريح کرد: مديران دانشگاه مي‌ توانند با تمام امکانات از اساتيد و دانشجويان محقق و مؤلف حمايت کنند و در زمينه چاپ کتاب‌ هاي ارزشمند علمي و آموزشي تلاش داشته باشند.
9895/ 5054
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما