شناسهٔ خبر: 32347709 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شفر: سرکوب راحت است اما باید به بازیکنان شانس بدهیم/ به باقری احتیاج داریم/ در تیم ما فرد بازی نمی‌کند

R35347/P/S3,27/CT11 / R35347/P1015145/S3,27/CT11

وینفرد شفر، سرمربی تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد، سرکوب کردن بازیکنان راحت است، اما باید به آنها شانس داده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم, وینفرد شفر بعد از پیروزی یک بر صفر تیم فوتبال استقلال مقابل ماشین‌سازی تبریز در هفته بیست‌وششم لیگ برتر, اظهار داشت: به تیمم و به هواداران تیمم تبریک می‌گویم. دیروز هم در نشست خبری قبل از بازی گفتم و خواهش کردم که هواداران تا دقیقه 90 یا حتی 95 از تیم حمایت کنند، بدون توجه به اینکه نتیجه چه خواهد شد. هواداران ما عالی بودند و در 10 دقیقه پایانی خسته شده بودیم، اما هواداران به ما روحیه و انگیزه دادند.

وی افزود: به دلیل سفرهای طولانی و بازی‌های فشرده‌ای که مقابل الهلال و سپاهان داشتیم، خسته بودیم، اما این بازی برای ما مهم بود. در مورد مسابقه باید بگویم کار تیمی و روحیه تیمی خوبی داشتیم. از بازیکنانم تشکر می‌کنم که با تمام وجود بازی کردند. بعد از دربی برای فرشید اسماعیلی مشکل روحی پیش آمد که پیش از بازی با سپاهان در اصفهان به او صحبت کردم و جریمه هم شد که درست بود، اما آمد و بازی کرد و شرایطش بهتر شد. به او گفتم باید تلاش کند و هر وقت خسته شد، تعویض می‌شود که آمد مقابل سپاهان بازی کرد و توانست خودش را ثابت کند. دو هفته پیش هم مشکلی برای مهدی قائدی پیش آمد که به او نیز گفتم این آخرین فرصت توست که در تمرینات خوب بود و امروز هم برای ما خوب بود. در تمرین بایرن مونیخ هم دو بازیکن با یکدیگر درگیر شدند که با این وجود هفته بعد بازی کردند و آن بازیکن دو گل هم زد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه نباید همیشه بازیکن خطاکار را جریمه کرد، گفت: این خیلی راحت است که بگویم من رئیس هستم و شما از این به بعد اخراج هستید. اگر این‌طور باشد که دیگر بازیکنی در تیم نمی‌ماند. بازیکنان باید اشتباهات خود را در زمین کم کنند و به زمین بیایند. ما برای بازی بعدی امید نورافکن را از دست دادیم، اما علی کریمی را در اختیار داریم. با این حال به فرشید باقری هم احتیاج داریم و این را در نامه‌ای هم که به مدیرعامل باشگاه زده‌ام، اعلام کردم. البته که با جریمه باقری موافق بودم، اما باید ببینیم چه چیزی برای تیم خوب است و همان تصمیم را بگیریم. فرشید اسماعیلی امروز به صورت کامل آماده نبود و درد داشت، اما همه‌ی توان خود را گذاشت و تعویض شد. من سال‌ها بازیکن بودم، تجربه دارم و می‌دانم در ذهن بازیکن‌ها چه می‌گذرد. سرکوب بازیکن راحت است، اما باید به او شانس بدهیم.

شفر با اشاره به دیدار برگشت تیمش مقابل الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: آنها را زیر نظر داریم و می‌دانیم در تورنمنتی که در آن حضور دارند، فردا با تیمی از تونس بازی دارند. تیم الهلال را می‌شناسیم. آنها در لیگ قهرمانان بیشتر از ما استراحت داشتند. می‌خواهیم بازی خوبی انجام بدهیم و برای همین باید زودتر به ابوظبی برویم تا در آنجا بتوانیم بیشتر و بهتر تمرین کنیم و با شرایط آب و هوایی و زمین آشنا شویم. جلسات آنالیز هم خواهیم داشت و این برای بهبود روند فوتبال ما خوب است که بتوانیم وضعیت‌مان را بهبود ببخشیم. قبل از بازی رفت با الهلال هم گفتم نباید فقط این‌طور باشد که بگوییم می‌خواهیم ببریم، بلکه باید روحیه پیروزی هم داشته باشیم و راه برد را پیدا کنیم. در بازی امروز میلاد زکی‌پور نیمکت‌نشین بود و بازی نکرد، ایسما در ترکیب اصلی حضور نداشت و این نشان می‌دهد روحیه تیمی در تیم ما وجود دارد و این فرد نیست که در زمین بازی می‌کند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال پس از اینکه صحبت‌های ابتدایی‌اش به پایان رسید و منتظر سؤالات خبرنگاران بود با این توضیح از سوی یکی از خبرنگاران مواجه شد که صحبت‌های او کامل بوده و رسانه‌ها سؤالی از او ندارند که وی دوباره گفت: فقط باید در مورد فرشید اسماعیلی بگویم که او درد داشت و با درد برای ما بازی کرد. شاید در بازی بعدی نتواند برای ما بازی کند و باید به همین دلیل از او و تمام بازیکنانم تشکر کنم. از پاتوسی تشکر می‌کنم که روز خیلی خوبی داشت. در بازی مقابل سپاهان هم هیجانی که در پایان بازی داشتیم، به خاطر آن روحیه تیمی بود. با این حال خیلی نمی‌خواهم درباره آن شادی صحبت کنم.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما