شناسهٔ خبر: 32346457 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در دانشگاه حکیم سبزواری صورت گرفت؛

افتتاح مرکز آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی

در جذب دانشجوی خارجی از برنامه ششم توسعه جلوتر هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل دانشجویان خارجی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاح افتتاح مرکز آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجیمرکز آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی در دانشگاه حکیم سبزواری گفت: هم اکنون حدود 38هزار دانشجوی خارجی از حدود 100ملیت در دانشگاه های کشورمان مشغول به تحصیل هستند که 27هزار نفر از این تعداد در مراکز علمی و دانشگاهی وزارت علوم تحصیل می کنند.

عبدالحمید علیزاده با بیان اینکه جذب دانشجوی خارجی به نسبت دانشجوی داخلی در برنامه ششم توسعه در سال نخست 8دهم درصد و در سال اخر حدود یک و 4دهم درصد پیش بینی شده است گفت: با توجه به تحصیل 38هزار دانشجوی خارجی و تحصیل 3ونیم میلیون دانشجوی داخلی این نسبت هم اکنون از عدد یک فراتر رفته است.
علیزاده تربیت سفریان فرهنگی ایران در دیگر کشورها و شکوفایی اقتصادی در آموزش عالی را دو ره آورد جذب و تحصیل دانشجوی خارجی در ایران عنوان کرد و افزود: توسعه کیفی در کنار توسعه کمی دانشجویان خارجی مد نظر ما در وزارت علوم است.
وی درباره جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: خوشبختانه این دانشگاه توانسته حدود 200دانشجوی خارجی اغلب از کشور افغانستان جذب کند و این توانمندی وجود دارد که تعداد این دانشجویان به 2برابر افزایش یابد.
افتتاح مرکز آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی در دانشگاه حکیم سبزواری به ظرفیت 50نفر و بازدید از امکانات خوابگاهی برای دانشجویان خارجی از برنامه های مدیر کل دانشجویان خارجی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در سفر به سبزوار بود .

نظر شما