شناسهٔ خبر: 32340868 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سرویس رایگان ناوگان اتوبوسرانی شهر قم برای انتقال زائرین به مسجد مقدس جمکران

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم گفت: پیش بینی شده است که در ایام نیمه شعبان، 230 اتوبوس از هشت نقطه شهر قم به صورت رایگان مردم را به مسجد مقدس جمکران انتقال بدهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید امیر سامع ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به اهمیت مناسبت‌های مذهبی در شهر قم اظهار کرد: نیمه شعبان یکی از مناسبت‌های مهم در این شهر است که انعکاس بین المللی دارد و مردم شهر قم در محلات مختلف به صورت مردمی مناسبت نیمه شعبان را گرامی می‌دارند.

وی ادامه داد: ارائه خدمات مطلوب به زائران و شهروندان، تامین ایمنی و امدادرسانی، حمل و نقل عمومی و کنترل و تسهیل امور ترافیکی، اطلاع رسانی و راهنمایی مسافرین و زائران، ارتقای نظم و انضباط شهری، تامین مایحتاج ضروری زائران، بهبود سیما و منظر شهری و اسکان زائران از جمله اهداف و برنامه‌های شهرداری قم در نیمه شعبان است.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم افزود: عمده پارکینگ‌های مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان، پارکینگ‌های موقت هستند و به دنبال تملک دائمی زمین بخشی از این پارکینگ‌ها هستیم، پارکینگ‌های مسجد مقدس جمکران شماره دارند تا مردم به راحتی به این پارکینگ‌ها دسترسی پیدا کنند.

سامع با اشاره به راهنمایی زائران در شهر قم اظهار کرد: نقشه‌های مسیرهای دسترسی به مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان در ورودی‌های شهر قم در بین زائران توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: امسال بلوار پیامبر اعظم(ص) از ظهر روز شنبه 31 فروردین ماه به مدت 24 ساعت به روی خودروهای شخصی بسته می‌شود و شهروندان قمی باید از مسیرهای جایگزین یا ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم افزود: پیش بینی شده است که در ایام نیمه شعبان، 230 اتوبوس از هشت نقطه شهر قم به صورت رایگان مردم را به مسجد مقدس جمکران انتقال بدهند، این سرویس دهی رایگان از ساعت 10 صبح روز شنبه 31 فروردین ماه تا ظهر روز نیمه شعبان است.

سامع با اشاره به پیش بینی وضعیت هوای شهر قم در ایام نیمه شعبان اظهار کرد: با توجه به پیش بینی بارش باران و باد در این ایام، نیروهای آتش نشانی بر وضعیت ایمنی ایستگاه‌های صلواتی در ایام نیمه شعبان نظارت خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: امسال همچون سال گذشته سد معبر توسط دستفروشان را در پیرامون مسجد مقدس جمکران نخواهیم داشت و مکان‌های خاصی برای استقرار آن‌ها پیش بینی شده است.

انتهای پیام/78004/آ40

نظر شما